Lisebergs marknadsavdelning söker Områdeschef Inhouse

Arbetsbeskrivning

Liseberg är en av Sveriges mest efterlängtade destinationer.

Varje år tar sig 3,2 miljoner människor hit för att skratta, hisna, mysa och vara tillsammans med människor de tycker om.

Idag består verksamheten av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter drygt 350 årsanställda och 2500 säsongsanställda. Snart öppnar vi ett tematiserat hotell och en vattenvärld - de största satsningarna under vår 100 år långa historia. Vill du vara med och forma morgondagens Lisebergsupplevelse? Nu söker vi en projektledare till Lisebergs marknadsavdelning.

Beskrivning
Marknadsavdelningen är en del av Lisebergs kommersiella funktion bestående av avdelningarna Försäljning, Marknad och Digital gästresa. Funktionen arbetar med alla instrument för att stärka varumärke, kommunicera mot alla målgrupper, driva försäljning och skapa digitala upplevelser.

Marknadsavdelningen ansvarar för att få våra besökare att längta hit. Det gör vi genom att  planera, producera och genomföra kommunikationsinsatser i en stor mängd olika kanaler. Vårt uppdrag är att utifrån Lisebergs varumärkesplattform och insikter om våra gäster stärka varumärket Liseberg lokalt, regionalt, nationellt och internationellt och skapa kommunikation som både bygger starka relationer och ökar försäljningen.

Inom avdelningen finns ett kreativt inhousebyrå-team med tillhörande ateljé, projektledare, CRM-ansvarig och ett content-team med ansvar för innehåll i Lisebergs egna digitala och förtjänade kanaler. Vi arbetar med hela verksamhetens erbjudande och dess olika upplevelser, mat & dryck, boende, scenupplevelser och säsongerna Sommar, Halloween och Jul på Liseberg. I april öppnar Liseberg Grand Curiosa Hotel och nästa år öppnar vattenvärlden Liseberg Oceana, som tillsammans med nöjesparken kommer att skapa en helt ny destination för våra gäster och skapa ännu fler anledningar till att besöka Göteborg. För att hantera hela marknadsuppdraget för den nya destination som växer fram så behöver vi fler. 

Arbetsuppgifter
Som Områdeschef Inhouse har du ansvar för att leda och utveckla inhouse-teamets arbete med utveckling av  marknadskommunikation för olika kanaler, kopplat till kampanjer, aktiviteter och andra projekt. Du arbetsleder inhouse-teamets medarbetare, planerar och fördelar resurser och samordnar arbetet med andra funktioner internt och med externa samarbetspartners. Uppdraget innefattar ett personalansvar för idag 9 medarbetare med både kreativa och administrativa roller såsom art director, copywriter, produktionsledare, filmproducent, grafisk formgivare och skyltproducenter. Du och ditt team ansvarar för att Lisebergs marknadskommunikation följer Lisebergs grafiska manualer, varumärkesplattform och kommunikationsstrategi.

Du arbetar löpande med att förbättra och utveckla det interna produktionsarbetet inom inhouse-teamet med avsikt på kvalitet, dagliga rutiner, produktionsprocesser, beställningsrutiner, resursplanering, stödsystem etc.

Utöver chefsrollen innefattar uppdraget även att vara operativt verksam i den dagliga produktionsledningen, tillsammans med teamets övriga produktionsledare. Detta arbete innefattar koordinering av kommunikationsutveckling i projektform och bygger på ett nära samarbete med kollegor och kontaktpersoner både inom och utanför organisationen.

Områdeschef Inhouse rapporterar till marknadschef.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevanta erfarenheter från liknande ansvarsområden inom marknadsföring och reklam. Som ledare är du involverande och tydlig, du värdesätter samarbete och har erfarenhet av att utveckla team med energi och motivation. Du har förmågan att upptäcka möjligheter samtidigt som du kan behålla lugnet och fokusera på att leverera resultat i en miljö som ständigt förändras.

Utbildning, kvalifikationer och erfarenhet:

- Relevant erfarenhet (minst 5 år) som produktionsledare/projektledare i marknadsorganisation eller byrå/konsultverksamhet med dokumenterat goda resultat.
- Erfarenhet av att vara chef/ledare i en liknande verksamhet inom marknadsföring/reklam.
- Högskoleutbildning inom området (kan kompenseras av annan relevant högre utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet samt dokumenterade resultat).
- Dokumenterad och relevant erfarenhet av att arbeta i det digitala kommunikationslandskapet.
- Mycket god erfarenhet av MS-office och andra digitala verktyg.
- Erfarenhet av teamarbete i en dynamisk projektorganisation.
- Vana att hantera komplexa projekt som stundtals drivs i ett högt tempo. 
- Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska.

Personliga egenskaper:

Förutom att dela Lisebergs värdegrund (glädje, säkerhet, omtanke, kvalitet och kreativitet) bör följande egenskaper finnas hos dig:

- Goda ledaregenskaper samt utmärkta samarbets- och teamegenskaper.
- En positiv grundinställning och en utpräglad ”do ́er”.
- Drivande och ansvarstagande, strukturerad och målmedveten.
- Strategiskt tänk, men stark operativ förmåga.
- Förmåga att tänka kreativt och innovativt.
- Goda kommunikativa egenskaper.
- Kvalitetsmedveten och kompromisslös, men pragmatisk när det behövs.
- Fokuserad och en naturlig förmåga att hantera press och multipla uppgifter.

Villkor
Tjänsten är en heltidstjänst och tillsätts snarast.

Övrigt
Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen. Har du frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta marknadschef Karl Svedung på mail: karl.svedung@liseberg.se

Vi rekryterar löpande till denna tjänst, vilket gör att vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 19 mars 2023.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Liseberg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2023
  • Ansök senast: 19 mars 2023

Liknande jobb


14 november 2024

8 november 2024