OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söderberg & Partners i Kalmar expanderar och söker en LIV-administratör OM OSS Söderberg & Partners är Sveriges ledande oberoende rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.Vi har tillgång till Nordens största analysavdelning som dagligen följer försäkringsbolagen, bankerna, fondbolagen och investmentbankerna ur ett produktperspektiv.Vi erbjuder även kvalificerad rådgivning inom risk management och försäkringsskydd för näringsliv och organisationer samt kapitalförvaltning åt företag, organisationer och förmögna privatpersoner.Företagsfilosofin bygger på tre viktiga hörnstenar: Öppenhet, Analys och Personlig rådgivning.Läs gärna mer om oss på www.soderbergpartners.se VI ERBJUDER Vi erbjuder en anställning i ett etablerat, seriöst och framgångsrikt företag.Vår vision är att vara den ledande förmedlaren av försäkringar och finansiella produkter i Sverige, med de bästa lösningarna och de mest kompetenta råden, genom att ständigt förnya och utveckla det traditionella arbetssättet i branschen.Men inte nog med det.Vi erbjuder dig också, vill vi tro, en bra vardag i form av ett intressant administrativt arbete och en trivsam arbetsmiljö.Vill du utvecklas med oss?Välkommen till Söderberg & Partners i Kalmar! ROLL OCH UPPGIFTER Vårt mål är att avlasta både våra företagskunder och deras medarbetare inom området försäkring och förvaltning.Det innebär att vi tar fram sammanställningar och analyser, och med dessa som underlag ger vi rådgivning.Vi hjälper även till med kundernas administration.Det är rådgivarna som har den direkta kundkontakten, dvs.med våra kundföretag och deras medarbetare.Administratörens roll är sammanfattningsvis att stödja rådgivarna i olika delar.De mest förekommande arbetsuppgifterna är: * Sammanställa, strukturera och söka information.* Administration för att genomföra överenskommelser med kunderna i form av försäkringsärenden.* Rapportering och efterkontroll.I ditt arbete har du viss kontakt med försäkringsbolag och kunder, men främst arbetar du på egen hand och tillsammans med rådgivarna och kollegorna internt.Våra arbetsprocesser är i hög grad IT-baserade.Fasta mallar och rutiner finns, men också utrymme för eget tänk och egna lösningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och som med noggrannhet och glädje tar ansvar för dina arbetsuppgifter!Du är strukturerad och effektiv samt gillar service, problemlösning och förnyelse.Du arbetar lika bra självständigt som tillsammans med andra.Din närmaste omgivning uppskattar dig för din professionalitet, din goda moral och ditt positiva humör.Kort sagt, du är en "klippa på kontoret".Du är van att arbeta med IT och har goda kunskaper i Office-paketet, och du är också van att uttrycka dig i skrift.Erfarenhet av administration inom finans- och försäkringsområdet är meriterande. INTRESSERAD?
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Per Dahlgren
0480-420024
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0480-420024
Rekryteringskonsult Per Dahlgren
0480-420024
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0480-420024
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0480-420024
0768-998577
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0768-998577
Rekryteringskonsult Per Dahlgren
0480-420024
0480-420024