OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mercer är ett globalt företag med inriktning mot HR-tjänsten. Mercer har 14 000 anställda i Sverige har vi 70 medarbetare, varav hälften arbetar med tjänster knutna till utformning, rådgivning och administration av tjänstepensionslösningar. Mercer har i första han stora och medelstora företag som sina kunder. Livförsäkringsrådgivare Vi söker dig som är drivande och utvecklingsbenägen med sinne för service! Arbetsbeskrivning: Mercer HR Services är en enhet inom Mercer som hjälper företag att utveckla och implementera attraktiva och effektiva pensions- och försäkringslösningar. Vi bistår med kvalificerade tjänster inom analys och design, upphandling och placering samt administration och kommunikation. Till denna avdelning söker vi nu en Livförsäkringsrådgivare. Som rådgivare på Mercer HR Service arbetar du tillsammans med kundansvarig och administratör i ett kundteam. Du kommer att få ansvar för egna företagskunder där du i första hand ska informera och bistå med rådgivning till kundens anställda om deras pensionspolicy och gällande lagstiftning. Du kommer också att vara delaktig i andra stora rådgivningsuppdrag. I ditt arbete ska du självfallet följa Mercers rådgivningspolicy, rådgivningsmetodik och dokumentationskrav. Vidare består viss del av ditt arbete av att hålla i stormöten/informationsmöten. I denna roll förväntas att du tar ansvar för din egen kompetensutveckling och uppdatering av dina kunskaper om marknad, produkter och försäkringsbolag samt i enlighet med nya lagar och avtal. Mercer bistår självfallet med nödvändig utbildning i detta syfte. Mercer är ett globalt företag med ett brett spektra av utvecklingsmöjligheter så väl i Sverige som internationellt Arbetet innebär en del resande med övernattningar runtom i Sverige. Kvalifikationer: För att klara av arbetet ska du vara certifierad inom Livförsäkring via Ifu eller inneha motsvarande diplom/certifikat. Annan lämplig kompetens kan du ha förvärvat dig genom en försäkringsinriktad KY utbildning. Vi tror att du har ett par års erfarenhet av arbete inom livförsäkringsbranschen. Du ska ha kunskaper om pensionsprodukter både av privat- och tjänstepensionsmarknaden. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kontakt med kunder, antingen i någon säljande roll eller som sälj- eller försäkringsassistent. Vi ser gärna att du har någon form av högskoleutbildning och kunskaper inom affärsengelska, detta är dock inget krav. Även placeringsrådgivarutbildning är önskvärt. Du behärskar Microsoft Office och är en van datoranvändare. Goda kunskaper i både svenska och engelska är önskvärt. Personliga egenskaper: Mercer söker en drivande, initiativtagande och empatisk rådgivare som inger förtroende. Vi söker dig som arbetar proaktivt, seriöst och serviceinriktat i din roll som rådgivare. Du ska kunna arbeta strukturerad och självständigt efter uppsatta mål samtidigt som du ska vara en del av ett kundteam och därmed verka för teamets och kundens bästa. Vidare söker vi dig som är utvecklingsbenägen, som medvetet och kontinuerligt vill förbättra din egen kompetens och arbetsmetoder. Ansökan: I detta uppdrag samarbetar vi med AMENDO BEMMANING AB. Välkommen att söka tjänsten online på www.amendo.se. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande.