OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra affärer med hjärtat och bidra till att rädda liv? Som företagssäljare på Första hjälpencentrum har du ansvar för försäljningen av vårt unika koncept med branschanpassad utbildning och utrustning inom första hjälpen.
Du jobbar nära både kunden och kollegorna för att säkra högsta möjliga kvalitet. Tillsammans levererar vi livräddande kunskap och produkter för det värsta tänkbara, som till exempel ett hjärtstopp. Vi är generalagent för en tillverkare av hjärtstartare. Ett viktigt uppdrag för dig är att få ut fler hjärtstartare på marknaden så att fler kan överleva ett plötsligt hjärtstopp. En av våra säljare brukar säga att det bästa med jobbet är när kunden ringer och säger:
- Hej, vi använde hjärtstartaren i går på jobbet och behöver nya elektroder. Vi gjorde hjärt-lungräddning och kopplade på hjärtstartaren. Ja det gick bra, vår kollega överlevde.
Tjänsten innebär en mix av innesälj och utesälj och eftersom vi har kunder över hela Sverige innebär det periodvis en del resor. Strategisk nykundsbearbetning är en central del av jobbet, men det är lika viktigt att bygga långsiktiga relationer med befintliga kunder. Säljorganisationen är under utveckling, så här finns stora möjligheter att påverka ditt uppdrag och företagets framtid.
Arbetsplatsen är på kontoret i Västerås när du inte är ute hos kund. Du ingår i ett glatt gäng med säljare, administratörer, marknadsförare, lagermedarbetare, vd och instruktörer. Här är humorn aldrig långt borta, vi har kul på jobbet och högt i tak - 8 meter som mest!
ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar självständigt med säljprocessens alla delar:
Analys, kartläggning och förberedelser
Besöksbokning och säljsamtal i telefon
Genomförande av digitala & fysiska kundmöten
Orderläggning, offert- och avtalshantering
Uppföljning, kundvård och rapportering
OM OSS
Första hjälpencentrum är ett kunskapsföretag med specialister i akutsjukvård och första hjälpen. Sedan 2021 finns vi i nyrenoverade lokaler på expansiva industriområdet Tunbytorp i Västerås. Vi erbjuder det lilla företagets fördelar: flexibilitet, korta beslutsvägar och en stor delaktighet i företaget som helhet. Hos oss har vi egna ansvar, men står också beredda att kavla upp ärmarna och hjälpa varandra när det behövs. Självklart får du en rejäl utbildning på hela vår produktportfölj så att du känner dig redo att möta kunderna.
OM DIG
Nu söker vi dig som kan och vill ta vår försäljning till nästa nivå. Du har minst 5 års erfarenhet av komplex försäljning till större företag och gärna en eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi, handel eller försäljning.
Du arbetar strukturerat, driver affären framåt och kommer till avslut. Du är en van IT-användare med goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och behärskar svenska och engelska till fullo. B-körkort är ett krav och gärna även tillgång till egen bil.
Har du ambitionen att bli branschens bästa och trevligaste säljare? Då kan du vara vår nya spelare i ett härligt lag som jobbar tillsammans för att få bollen i mål och rädda fler liv.
ÄR DU RÄTT PERSON?
Nu är vi nyfikna på dig! Välkommen att söka tjänsten genom att skicka in CV och personligt brev där du berättar vad du kan tillföra oss. Urval och intervjuer sker löpande. Skicka ansökan så snart du kan, så ökar chansen att vi kallar dig till intervju. Tillträde: enligt överenskommelse
ÖVRIG INFORMATION
Vi sköter rekryteringen själva och undanber oss hjälp från rekryteringsföretag.