Ljunghäll söker en Key Account Manager

Ljunghäll söker en Key Account Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och driva Ljunghäll vidare för att möta framtida kundbehov inom fordonsindustrin?
Vi är ett av Europas ledande företag inom pressgjutning och det största pressgjuteriet i Sverige. Vi vill nu stärka upp vårt team på marknadsavdelningen och söker en Key Account Manager (KAM).
Om företaget
Ljunghäll ägs av italienska Gnutti Carlo SPA och tillsammans bildar vi en global aktör med över 4 000 anställda i Sverige, Italien, Tyskland, Tjeckien, Storbritannien, Österrike, Indien, Kina, USA och Kanada. Ljunghäll pressgjuter aluminiumdetaljer till fordonsindustrin och i vår nisch är Ljunghäll det ledande företaget i norra Europa. Vårt moderbolag, Gnutti Carlo är världsledande inom utveckling och leverans av kraftiga och högpresterande ventilstyrnings- och bränsleinsprutningskomponenter för bygg-, jordbruks-, marin-, generator- och transportmotorer.
Dina arbetsuppgifter
Som KAM kommer du ansvara för några av våra kundkonton, med en omsättning på ett par hundra MSEK. I dina arbetsuppgifter ingår att vårda och på ett lönsamt sätt utveckla din kund- och produktportfölj mot överenskomna mål. Du ansvarar för lönsamheten inom den egna kundportföljen och rapporterar direkt till business manager. I tjänsten ingår därför att sköta förhandlingar, göra offerter samt kalkyleringar. Du har ett tätt samarbete med främst projekt- och produktionsavdelningarna här på Ljunghäll, men också med dina kollegor i hela Ljunghäll-koncernen. Resor i tjänsten förekommer, såväl inom som utanför Sverige.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, med en inledande 6 månaders visstidsanställning och arbetstiden är dagtid. Placeringen är på Ljunghäll i Södra Vi, men det kan också ges möjlighet till arbete på distans.
Din profil
Vi önskar att du som söker är utbildad högskoleingenjör/civilingenjör med minst några års erfarenhet av liknande tjänst, alternativt att du har en för jobbet lång relevant arbetslivserfarenhet. Du har med fördel arbetat med produktionsteknik och/eller inom Automotive branschen, och har därför lätt att förstå kundernas behov samt produktionsflödet inom företaget.
För att lyckas i tjänsten krävs det att du känner trygghet i din roll. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer, såväl internt som externt. Du trivs med mycket kontakter och sätter därför dialogen högt upp på den dagliga agendan. Du är nyfiken, analytisk, och har lätt att förstå samband med lönsamhet och produktion. Att sköta administrativa uppgifter har du heller inga problem med, eftersom du är strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt. Vi tror även att du som söker känner igen dig i nedanstående:
• Driven, självständig, prestigelös och ansvarsfull
• Trygg och tydlig i din kommunikation
• Lyhörd för kundens krav och önskemål
• Talar och skriver obehindrat på engelska
Låter detta som något för dig?
Skicka in din ansökan redan idag, maila CV och personligt brev till HR-specialist Therése Olsson, therese.olsson@ljunghall.com. Vi vill ha din ansökan senast den 30/11. Tillsättning sker efter överenskommelse och urval görs löpande så vänta inte med att söka.
Frågor om tjänsten kan ställas till Business Manager Mattias Olsson på 076-72 36 207.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ljunghäll AB SÖDRA VI
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

N.Storgatan 41
None

Postadress

Box 148,
SÖDRA VI, 59871

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024