LL Bolagen söker en Driftledare

Arbetsbeskrivning

LL Bolagen är en företagsgrupp som erbjuder sina kunder miljö- och kostnadseffektiva lösningar inom huvudområdena avfallshantering och återvinning, drift och underhåll av markanläggningar, vinterunderhåll, lättare anläggningsarbeten, fastighetsunderhåll samt sanering. Koncernen befinner sig i en intressant fas med offensiva ambitioner för en fortsatt stark tillväxt och utveckling.
Vill du vara med och ta ansvar för vår framtid? Då ska du arbeta i vår bransch. Vårt arbete är konkret, men många glömmer att det också är i vår bransch som de stora utmaningarna och satsningarna görs. Det behövs för att en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden.
Om rollen
Vi ser fram mot att förstärka vår driftavdelning med en ny kollega. I rollen som marknadsinriktad driftledare ser vi en person som på ett affärsmässigt, serviceinriktat och kvalitets-/miljömedvetet sätt vill vara med och driva och utveckla vår återvinningsverksamhet i Stockholm. Du kommer att planera, driftsätta och följa upp avdelningens dagliga verksamhet, arbeta med både våra befintliga som nya kunduppdrag inom återvinningstjänster. Tjänsten omfattar även kundbesök för uppföljning/utveckling/merförsäljning och verkställande av nya uppdrag.
Tjänsten är till stor del administrativ varför det förutsätts att du har erfarenhet och gillar den typen av arbetsuppgifter.
Detta är en nyckelroll med stor möjlighet till påverkan och egen utveckling för initiativrika personer.
Du kommer till en prestigelös och entreprenöriell företagsgrupp med en härlig vikänsla.
Dina arbetsuppgifter
· Samarbete med andra driftledare och koordinera verksamhetens löpande arbete.
· Aktiv initiativtagare i det dagliga arbetet med att förbättra och utveckla vår leverans, både internt och mot kund.
· Kundansvar och löpande dialog med kund inom ramen för leveransen.
· Koordinering, styrning och samarbete med andra grupper inom LL bolagen såväl som med underleverantörer för att lösa uppdraget.
· Aktivt delta i företagets anbudsgrupp, från anbudsarbete och planering till att vara ansvarig för uppstarten och mobilisering av resurser inom uppdraget.
· Vara med i koncernens strategiska arbete med affärsutveckling, utveckling av nya tjänster och produkter, och digitala lösningar. Arbeta och utveckla befintliga kunders cirkulära ekonomi genom att bland annat ta fram kundstatistik.
Din profil
Vill du vara med och ta ansvar för vår framtid i branschen som gör skillnad. Då har du kommit rätt!
Som person ser vi att du har en stark drivkraft, är flexibel och serviceinriktad samt kan arbeta både självständigt och i grupp. Vi fäster stor vikt vid ansvarskänsla, ordningssinne och struktur samt att du har en positiv inställning och ett lösningsorienterat förhållningssätt.
Erfarenheter från insamlings-/återvinningsbranschen är meriterande.
Vi ser även att du är van med ett högt arbetstempo och en god datorvana, där speciellt datorvanan ses som en merit.
Din placering blir initialt på vårt kontor Frihamnen, flytt planerad under slutet av Q1 till Tyresö.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Liselotte Lööf Återvinning AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 6 april 2022

Postadress

Södra Hamnvägen 3 Hus G
STOCKHOLM, 11541

Liknande jobb


22 november 2024

Sophämtare

Sophämtare

22 november 2024

20 november 2024