LMK söker en HR Administrator

LMK söker en HR Administrator

Arbetsbeskrivning

Är du trygg, självgående och vill bli en del av ett härligt HR-team? Är du en engagerad, nytänkande och förändringsinriktad person, med solid erfarenhet av brett administrativt och operativt HR-arbete såsom löner, avtalsfrågor kopplade till lön och kontors- och lokalfrågor? Du kan du vara den som vi letar efter.

På LMK Group arbetar idag ca. 250 personer. HR tillhör verksamhetsstödet, och består idag av 7 medarbetare som är fördelade på tre länder; Sverige, Norge och Danmark. Vilket innebär att du erbjuds en dynamisk & internationell arbetsmiljö, och du välkomnas till en trevlig arbetsplats med erfarna kollegor.

Som HR Administrator ansvarar du för att organisera arbetet inom ditt givna ansvarsområde. Du är ett operativt stöd för LMK:s chefer och medarbetare, och arbetar brett med bland annat administration och samordning, med fokus på att administrera HRM system, granska löner och uppdatera systemen, on- och offboarding, samt ansvarar för förekommande rapportering till olika myndigheter.

Rollen innehar också ansvar för funktion och trivsel i vårt kontorslandskap. Detta innebär att HR Administratorn är ytterst ansvarig för kontakt och koordination av underhållsleverantörer för drift och underhåll i våra lokaler, samt beställning av diverse kontorsmaterial.

Tillsammans med övriga arbetsgruppen är du delaktig i det arbetet som pågår med att utveckla HR-verksamheten i våra HR rutiner & processer. Det finns också möjlighet att driva projekt inom HR-området, vilka även kan vara enhetsöverskridande inom LMK.

Närmare beskrivning av arbetsuppgifterna:

• Personaladministration-anställningsavtal, bevakning av tidsbegränsade anställningar, pensions-, semester- och schemaärenden, statistik & rapporter, utföra intyg samt vara ett stöd i migrationsfrågor, samt bistå chefer i stöd och rådgivning avseende allmänna HR-frågor samt avtalsfrågor kring lön och semester mm.
• Administrera och ge ledarstöd inom HRM system
• On- och offboarding
• Säkerställa att chefer och anställda har informationen de behöver for att tidrapportering är registrerad och attesterad
• Exportera tidrapportering och sammanställa underlag till löneberedning, samt granska löner före definitiv lönekörning
• Förekommande rapportering SCB, pensioner, Arbetsförmedlingen mm
• Stöd och support kring lönerevision
• Stöd och support kring medarbetarundersökning
• Ledarstöd och administration kring rekrytering, rekryteringsverktyg och LinkedIn
• Administrativt stöd och introduktion vid nyanställningar
• Kontors och lokalunderhåll, ss beställning av div material, kontaktperson för våra leverantörer, ansvara för att nyanställda får tillgång till lokalerna mm.
• Övriga förekommande arbetsuppgifter relaterade till HR administration

Vi erbjuder

• En anställning i en framåtlutat och agil organisation, som är den största leverantören av mealkits i Norden.
• Engagerade & ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö

Kvalifikationer

Vi söker dig som uppfyller följande kvalifikationer:

• Universitetsutbildning inom personalområdet eller annan utbildning/erfarenhet, vilken vi bedömer som likvärdigt med motsvarande arbetsrättslig kompetens.
• Minst ett par års dokumenterad HR-arbetslivserfarenhet samt god erfarenhet från löneadministration under de senaste 7 åren.
• Kännedom om arbetsrättsliga lagar & förordningar samt möjligheten att sätta dig in i våra kollektivavtal
• Arbetslivserfarenhet av att agera chefsstöd i HR och lönerelaterade frågor.
• Gedigen erfarenhet av kund fokuserat arbete med tyngdpunkt på service, kvalitet & kundnöjdhet.
• Erfarenhet av digitalisering och effektivisering.
• Mycket god dator- och systemvana (exempelvis Officepaketet).
• God skriftlig och muntlig framställningsförmåga på såväl svenska som engelska.

Meriterande

• Hög förståelse för systemstöd och implementering av nya HR-system med fokus på användarvänlighet.
• Du har ett brinnande intresse för HR och lönefrågor kopplat till medarbetarupplevelse, organisationsförändring, digitalisering och effektivisering.

Personliga egenskaper

• För att lyckas och trivas i rollen som HR Administrator är du relationsskapande som person, förtroendeingivande, lugn & trygg i dig själv.
• Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är självgående, organiserad, strukturerad samt flexibel och har en mycket god samarbetsförmåga.
• Du har en utmärkt kommunikationsförmåga i tal & skrift med fokus på god ”tone of voice”.
• Du arbetar proaktivt och kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter samt eftersöker relevant information självständigt.
• Du har en hög problemlösningsförmåga samt tillhandhåller en mycket hög servicekvalitet med fokus på kärnverksamheten med dess ledare & medarbetare.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansökan

Ansökan ska innehålla:

• CV inklusive relevant yrkeserfarenhet och kunskap.
• Kortfattad redogörelse om hur du kan bidra till HR-verksamhetens utveckling, gärna med exempel på projekt du har ansvarat för eller medverkat i, dess utfall och lärande, samt dina framtida mål

Du ansöker via LMK:s rekryteringssystem, vi tar inte emot några ansökningar via mail. Urvalet kommer ske löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 21 juli 2021.

Har du några frågor om tjänsten, kontakta gärna Nordic HR Mgr Martin Neerland martin@godtlevert.no alt Acting Head of HR SE Anna Karlsson anna.karlsson@linasmatkasse.se

Om anställningen

Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Övrigt

Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av LMK:s värdegrund

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Amanda Kolström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Carolinas Matkasse AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2021
  • Ansök senast: 21 juni 2021

Besöksadress

Stormbyvägen 2
None

Postadress

Stormbyvägen 2
Spånga, 16355

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024