OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för kunds räkning en Local brand activation manager till ett marknadsledande FMCG bolag, placerade i Stockholm.
Kunden är i en tillväxtfas och har behov att stärka upp sin nordiska marknad-/säljavdelning med en entreprenöriell person som drivs av att vara med och påverka.
Arbetsuppgifter och Arbetsområden
I rollen som Local brand activation manager kommer du ansvara för att koordinera och implementera regionala marknadssatsningar riktade mot återförsäljare. Du kommer att arbeta med att säkerställa att initiativen genomförs på ett professionellt och effektivt sätt för att på så sätt vinna point of purchase ögonblicket. Du kommer vidare att ansvara för att skapa och implementera marknadsplaner och satsningar för att vidareutveckla varumärket och segmentet i samklang med den överordnade marknadsstrategin.
Utöver det kommer du att:
- aktivt bidra till utvecklingen av de nordiska ländernas marknadsplaner och strategier för produktportföljen i samarbete med det nordiska säljteamet och ledningen.
- jobba med implementering och framtagning av gemensamma kampanjer.
- utveckla, implementera, analysera lokal marknadsföring i linje med de generella och de för norden specifika riktlinjerna dvs framtagande av butikskampanjer, butiksmaterial och annan marknadsföring för att på bästa sätt skapa förutsättningar för var produkts utveckling.
- se till att kommunicera ut alla, för det nordiska säljteamet, relevanta europeiska marknads- och kommunikationsplanerna så att lokal anpassning av dessa kan ske.
- genomföra marknadsanalyser för att på bästa sätt utvärdera marknadssatsningar samt för att följa trender och försäljning och kunna stötta och motivera verksamheten.
- Följa konkurrentstrategier och konkurrentaktiviteter.
- Samverka och arbeta internationellt med kollegor i Europa.
Din Bakgrund
För att lyckas i rollen behöver du några års erfarenhet, internationell erfarenhet är ett plus. Du har förståelse från detaljhandelsbranschen och det är en merit om du har erfarenhet av marknadsresearch, category management och arbetat direkt mot säljkår och kund. Vi tror även att du har god erfarenhet av BTL kampanjer samt arbete med design- och mediebyråer. Du har en civilekonomutbildning eller motsvarande ? inom försäljning och/eller marknadsföring.
Erfarenhet av att arbeta via flera led för att nå effekt hos konsument är också ett plus.
Som person är/har du
- Minst fyra års relevant arbetslivserfarenhet
- Projektledarerfarenhet
- Kommunikativ och utvecklingsinriktad
- Erfarenhet av trade och instore aktiviteter är meriterande
- Van att arbeta självständigt, hands-on
- Helhetssyn med förmåga att prioritera
- Kundfokuserad
- Analytisk, noggrann och resultatorienterad
- Plus för sökanden som har god kännedom om följande dataprogram: Illustrator, Indesign, Photoshop & bildhanteringsprogram samt program för Webbredigering och givetvis en god förståelse för Officeplattformen.
Om tjänsten:
Du kommer att vara placerad centralt i Stockholm. Rollen är ett vikariat som planerar att löpa i ca 3 månader. Det kommer att finnas utrymme för semester under ett antal veckor.
Så här söker du tjänsten:
I det här uppdraget samarbetar kunden tillsammans med Academic Search International. Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken nedan där du bifogar personligt brev och CV. Rollen ska tillsättas snarast, vilket leder till att intervjuer kommer att ske löpande.
länk till ansökan: http://bit.ly/1qammxm
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreaz Karlsson
08-555 15 724
Rekryteringskonsult Claudia Sovré
08-555 15 715
073-650 31 31
Researcher Ulrika Lind
08-555 15 700