OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Björn Borg söker vi dig som vill anta en nyinrättad roll i bolaget där du kommer ansvara för ett antal marknader och för dem säkerställa content, copy, produktplacering och kampanjerbjudanden. Klappar ditt hjärta lite extra för kommunikation och att säkerställa en lokalanpassad kundupplevelse tillsammans med ett försäljningsinriktat mind-set? Då kan du vara en klockren matchning för rollen!
Om Björn Borg
Det ligger i Björn Borgs natur att utmana normer och att alltid vara bättre än sina konkurrenter, dels genom de underkläder och sportkläder de gör, men också genom sin kultur. Det är därför de letar efter aktiva människor som förstår vad det innebär att vara en game changer, att tänja på gränser och alltid göra det lilla extra. Människor som inte nödvändigtvis är, men som har viljan att bli, såväl fysiskt som psykiskt överlägsna.
Om tjänsten
I denna nyinrättade roll kommer du ansvara för lokalisering och optimering av content på ett flertal av Björn Borgs marknader. Du kommer ansvara för den lokala kampanjkalendern och se till att siterna är korrekt översatta, få ut nya kampanjer samt skapa och uppdatera erbjudanden för marknaderna. Du kommer följa upp försäljningen och optimera utifrån utfall samt komma med förslag på utvecklingsmöjligheter. Du arbetar tätt tillsammans med övriga e-com teamet samt marknad för att definiera och anpassa till siternas lokala behov. Du kommer också;
- Ansvara för samarbete med översättningsbyråer
- Utveckla processer och kravställning för översättningar
- Uppdatera content i CMS:et Storyblock
- Föra dialog med SEO-byrå, beställa rapporter och uppdatera siterna utifrån deras rekommendationer
- Hålla dig uppdaterad kring trender för de specifika marknaderna samt identifiera och driva projekt för att kontinuerligt förbättra lokaliseringen
- Följa upp och analysera försäljningen på dina marknader
- Koordinera kross-funktionella samarbeten mellan avdelningar internt
Din bakgrund
Vi ser att du har något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en motsvarande roll inom e-handel där du arbetat aktivt med content, produktplacering och kampanjer. Har du även anpassat lokalt innehåll för olika marknader ses det som meriterande. Du har med fördel även en utbildning inom e-commerce eller digital kommunikation och besitter en stark vilja att hela tiden utvecklas och tar dig an nya uppgifter med en nyfiken approach. Du är en god kommunikatör med projektledaregenskaper som trivs med att hantera olika stakeholders. Du är proaktiv i ditt arbete, ser till att vara up to date och trivs i en operativ roll som även har inslag av strategisk fokus. Vi ser även att du har/är;
- Goda kunskaper kring copy, content, produktplacering och kunderbjudanden online
- Erfarenhet av operativt arbete i något CMS och någon e-handelsplattform
- Besitter goda kunskaper i Google Analytics
- Flytande i svenska och engelska, kunskaper i fler språk är meriterande
- Kunskaper inom SEO och content marketing
- En kreativ problemlösare med en prestigelös framtoning
- Trivs i en snabbfotad, resultatinriktad och internationell miljö
- Brinner för god hälsa och ser träning som en självklar drivkraft till kvalité, energi och effektivitet
Björn Borg erbjuder
Du ansluter till ett modernt, innovativt och marknadsledande bolag som har ett väldigt gott renommé i branschen. Du ges möjligheten att med korta beslutsvägar vara med och påverka såväl ditt eget arbete som verksamhetens fortsatta utveckling.
Placering & start
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Stockholm och tillträde är enligt överenskommelse.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Camilla Bergström på camilla@ecommercerecruit.se eller 073-8134471.
Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!