Location Manager

Location Manager

Arbetsbeskrivning

Om rollen: Som Location Manager hos Sopra Steria ansvarar du för att driva det lokala perspektivet i affärsplaneringen och förverkliga våra affärsstrategier genom att säkerställa en hållbar och lönsam tillväxt på den specifika platsen. Du kommer att arbeta med att säkerställa lönsam tillväxt genom aktiv försäljning och affärsutveckling, bygga lokala samarbeten och leda kontorets utveckling samt kultur. Rollen kräver ett starkt fokus på att upprätthålla god kundrelation och medarbetarnöjdhet.
Vi tror att du har:

- Gediget affärsmannaskap med förmåga att skapa affärsplaner och omsätta dem i mätbara resultat genom rätt rekrytering, försäljning och nöjda kunder.

- Stark försäljningskompetens: Erfarenhet av att driva försäljningsaktiviteter och uppnå försäljningsmål.

- Goda relationer och nätverk på den lokala marknaden.

- Erfarenhet av konsultverksamhet och projektledning.

- Förmåga att leda och inspirera team samt vara en stark kulturbärare.



Mer om rollen: Denna roll är specifikt för vårt härliga Göteborgskontor och innebär att du ansvarar för att driva affärerna lokalt genom att synkronisera verksamheten och delta i ledningsarbetet. Du kommer att samarbeta tätt med sälj, HR och Marknad för att driva försäljningsaktiviteter och stödja kontorets tillväxt och utveckling. Ditt fokus kommer att ligga på att planera och förankra lokal tillväxt genom proaktiva försäljningsaktiviteter, säkerställa rätt resursallokering och driva affärsutveckling för att nå våra affärsmål. Du kommer också att agera i försäljningsaktiviteter genom anbudsprocesser, kundpresentationer, förhandlingar och affärsutveckling. Vi är stolta över vår kultur på Sopra Steria. Vi strävar efter att vara en arbetsplats där vi stöttar varandra för att nå framgång och där en "power of sharing"-mentalitet genomsyrar hela vår kultur. Du kommer att spela en central roll i att upprätthålla denna atmosfär och säkerställa att alla trivs på kontoret.
Varför välja Sopra Steria? På Sopra Steria värdesätter vi balans mellan arbete och fritid, och vi erbjuder möjligheter för din personliga och professionella utveckling. Vi är stolta över att ha blivit utsedda till Sveriges bästa arbetsplats av Great Place to Work, och vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med många karriärmöjligheter.
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan genom att ladda upp ditt CV och/eller LinkedIn profil. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Har du frågor om rollen, kontakta TA-manager: alexandra.rebane@soprasteria.com
Placering: Göteborg
Omfattning: heltid
Ytterligare information Sopra Steria är ett ledande internationellt konsultbolag inom digital transformation. Vi bygger samhället genom designdriven innovation, teknisk utveckling med kunskap om marknadens ledande plattformar och driftlösningar (managed services). Med modern teknologi och en gedigen affärsförståelse är vi en helhetspartner för våra kunder och deras digitala transformationsresa. Enligt Great Place To Work är vi en av Sveriges bästa arbetsplatser, vi har tilldelats utmärkelsen Karriärföretag flera år i rad och Gartner har listat oss som ett topp 5 bolag inom digital transformation.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sopra Steria
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2024
  • Ansök senast: 11 mars 2025

Liknande jobb


16 december 2024

16 december 2024