OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en trygg förändringsledare med erfarenhet av logistik och transport?
Tjänsten innebär drift- och personalansvar för Umeå- och Gävleregionen med ett 30-tal medarbetare. I ansvarsrollen ingår även att kvalitetssäkra och utveckla våra transporter. Våra duktiga förare är en mycket viktig länk i arbetet med ständiga förbättringar och vår strävan att bli ännu mer effektivare, samtidigt som vi levererar god kvalitet till våra kunder och trivs på jobbet.
Hur ser din arbetsdag ut?
Som produktionsledare ingår du i åkeriets ledningsgrupp. Ditt uppdrag innebär ansvar för personalplanering, budget, arbetsmiljö och personal. Leda och fördela arbetet med att vidareutveckla flödena samt implementera 5S och LEAN i organisationen. Tillsammans har du och dina 30 medarbetare ett stort effektiviseringsarbete framför er. Ni ska till exempel föra in digitala arbetsverktyg i verksamheten, optimera transportlinjer och uppnå ett bättre fordonsutnyttjande. Vi är fast beslutna om att utveckla verksamheten och att nå effektivitetsmålen med LEAN, samtidigt som vi har en säker och stimulerande arbetsmiljö på vägen.
Vem är du?
Det är meriterande men inte avgörande om du har haft en ledande roll inom just logistik eller transporter. Meriterande är om du har personalvetare bakgrund. Däremot är det av största vikt att din ledarerfarenhet kommer från en drifts- eller produktionsinriktad miljö som präglas av stort fokus på effektivisering och utveckling. Du har ansvarat för ekonomi, arbetsmiljö och personal och lett större grupper. Arbetat med förändrings- och utvecklingsarbete. För arbetet med personalstyrning, transportplanering, budget, prognoser och ekonomisk uppföljning är det viktigt att du har god datorvana och goda kunskaper i affärssystem. Du har B-körkort och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rekryteringen. Det är viktigt att du trivs i ett högt arbetstempo och med många parallella initiativ. Du är en person som kan relatera till våra värderingar; Engagemang, trovärdighet och samarbete. Om du kan beskriva dig som en strukturerad ”doer” med god helhetssyn som har förmågan att uppnå resultat och motiverade medarbetare även när arbetet är utmanande, då är det dig vi söker!
Vad får du?
Hos oss får du ett spännande arbete inom vår bransch på en arbetsplats som sätter kunden i första rummet. Vi står inför en stor och spännande utmaning och erbjuder dig en intressant arbetsplats där vi vill att våra medarbetare utvecklas för att driva LEAN utveckling. Här bryr vi oss om varandra och vår arbetsmiljö. Logex AB vill spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
Om du vill veta mer om tjänsten kontakta Peter Norrman Åkerichef.
Tillträde sker enligt överenskommelse och vi önskar din ansökan redan idag!