Logisitksupport till vår kund i Alingsås

Logisitksupport till vår kund i Alingsås

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att att arbeta inom lager? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundtjänst? Är du intresserad av att logistikflöden? Just nu söker vi en driven och positiv person till vår kund i Göteborg.

Om rollen

Du kommer att arbeta i ett team med fokus på kund- och leverantörsavvikelser. Det innebär att avvikelsehantering med koppling till gods in, gods ut och transportreklamationer ingår i arbetsuppgifterna likväl som att vara del av den telefonsupport som logistiksupporten svarar för. Avvikelse-rapporteringen kan komma i form av frågeställningar/klagomål från kunder, leverantörer, medarbetare och externa aktörer. Avvikelser rapporteras i ärendehanteringssystemet Easit för att möjliggöra hantering, utredning av rotorsak och uppföljning genom statistik. Dokumentation av avvikelser och utredning av rotorsak skapar möjlighet till ständiga förbättringar och successivt uppdaterade rutiner/processer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Att på ett högkvalitativt servicemässigt sätt utföra de arbetsuppgifter som föreligger på funktionen.
• Ta emot retur- och reklamationsförfrågningar, inklusive krediteringar i ERP system
• Support vid logistikrelaterade frågor
• Avvikelsehantering för gods in och ut
• Kontrollera fakturor i händelse av avvikelse i förhållande till order
• Transportreklamationer mot Transportör

Om dig

För att lyckas väl i rollen krävs kompetens inom logistiska flöden, känsla för service och förmåga att sätta dig in i kundens problem, vara flexibel och kunna rycka in där det behövs. Ibland kan tempot vara högt och då gäller det att kunna möta frågeställningar och prioritera sina uppgifter med en positiv attityd.

Du har Gymnasieutbildning, gärna kompletterad med eftergymnasial utbildning, God kunskap om lagerdatasystem. Du har även erfarenhet av att arbeta med lager och/eller transportrelaterade frågor. Meriterande är också erfarenhet från support/kundtjänstrelaterad roll.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Elsa Tidblom på Elsa.Tidblom@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via: info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024