Logistic Administrator till Oxeon

Logistic Administrator till Oxeon

Arbetsbeskrivning

Är du teknikintresserad och söker en spännande roll där du får arbeta med orderhantering, support och transporter i ett innovativt utvecklingsbolag? Vi söker nu en driven medarbetare som vill vara en del av vår kunds dynamiska och framåtblickande organisation. Här får du möjligheten att kombinera ditt intresse för teknik med din erfarenhet inom logistik och orderhantering, samtidigt som du bidrar till deras fortsatta utveckling och framgång.

Om uppdraget
Vi söker nu en driven, engagerad och noggrann medarbetare som vill ta en viktig roll i teamet på Oxeon. I denna tjänst kommer du att arbeta med orderhantering, transporter samt vara en betydelsefull kontaktperson som ger stöd och support till deras försäljningsorganisation och kunder. Du kommer även att ansvara för företagets tullhantering och exportlicenser samt fungera som kontaktperson gentemot relevanta myndigheter. I rollen som Logistics Administrator har du en övergripande helhetsroll där du får vara med och ta beslut, många gånger kräver det snabba lösningar.
Dina arbetsdagar kommer variera högt och lågt men mycket fokus är på administration av olika slag, tät kontakt med kunder globalt samt mycket interna kontakter på bolaget. Oxeons kunder finns över hela världen och majoriteten av produkterna går på export, vilket innebär att du kommer ha många kontaktytor som ställer olika krav beroende på vilken bransch och del av världen som kunden är verksam i.

Om oss
Du kommer att vara anställd hos oss på Speed, ett bolag inom Speed Group, men arbetar på uppdrag hos vår kund. För oss är det viktigt att du känner en stor trygghet i din anställning. Speed är ett auktoriserat bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Självklart har du som anställd möjlighet att ta del av vårt friskvårdsbidrag samt delta i olika konsultaktiviteter. Som tjänsteman på Speed har du månadslön.
Arbetsmiljö och säkerhet är en viktig fråga för oss på Speed Group. Vi är en alkohol- och drogfri arbetsplats och drogtest kan komma att ske inför och under anställning.
Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda.

Välkommen till oss på Speed!

Din profil
Du bör trivas i en flexibel roll med varierande arbetsuppgifter och vara en person som ser utmaningar som en möjlighet att utvecklas. Du har förmågan att fokusera och snabbt ställa om när nya uppgifter dyker upp. För att lyckas i rollen är du även duktig på administration och siffror, noggrann och har ett öga för detaljer. Utöver detta har du även ett tydligt självledarskap och driv, då du är ensam i rollen på Logistics Administration. Du tycker om att bygga relationer och har lätt för att kommunicera, både med interna avdelningar och externa kunder globalt. Att du talar och skriver obehindrat på engelska ser vi som en självklarhet.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med transport, order och fakturahantering. Erfarenhet av att arbeta i affärssystem och MPS-system, exempelvis GARP, är mycket meriterande.
Vi tror också att mycket går att lära sig med tiden och har en förståelse för att en del saker kan vara nytt. Vi tror att man kan komma långt i rollen som Logistics Administration genom att snabbt sätta sig in i ett nytt arbetssätt och ta del av upplärning och ny information, och på så vis växa in i rollen.

Ansökan
Ansökan sker på speedgroup.se, tryck på annonsens ansök-knapp och följ instruktionerna. För
mer information om tjänsten, välkommen att kontakta Annika Hanson på
annika.hanson@speedgroup.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder

Johannes Hedlund

Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson

Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren

Andreas Tärnegård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Speed Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2024
  • Ansök senast: 28 september 2024

Besöksadress

Verkstadsgatan 14 50462 Borås
None

Postadress

Verkstadsgatan 14
Borås, 50462

Liknande jobb


Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Administratör

20 december 2024