OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi sätter vetenskap i fokus för att skapa en bättre värld och har gjort det i över 100 år.
Genom vår mångsidiga och passionerade personalstyrka på över 14 000 yrkesverksamma globalt - är vi en pålitlig leverantör för uppdragskritiska produkter och tjänster till kunder inom läkemedel, hälsovård, utbildning och myndigheter samt avancerad teknik- och materialindustri.
Tack vare vår globala infrastruktur når vårt teams bidrag många delar av världen och har en djupgående och positiv inverkan på människors liv.
Om du vill hjälpa oss att medverka till att lösa världens mest komplexa utmaningar och ansluta dig till en inkluderande gemenskap som stöder din karriärutveckling - då hör du hemma här, hos oss.
Ansök nu och hjälp oss att skapa nya vägar för att skapa en bättre värld.
Översikt av rollen
Lockas du av en internationell miljö med många kontaktytor där du får leverera högsta service till kund? Har du ett intresse för logistik och gillar flödesoptimering? Då kanske denna roll är något för dig! Vi söker en Logistic Coordinator till Avantor Services. Tillsammans med ditt team kommer du att arbeta med ett brett utbud av kontakter, inklusive kunder, leverantörer och kommersiella kollegor. Tjänsten är placerad in-house på AstraZeneca och innebär ett ansvar för flödet av förbrukningsvaror till AstraZenecas laborativa verksamhet.
Huvudsakliga uppgifter och ansvarsområden
Fungera som kontaktperson till verksamheten vid förändrade behov av förbrukningsvaror och i generella frågor
Utföra beställning och godsmottagning i lagerhanteringssystem (Inventory Manager), samt eventuella reklamationer
Sätta upp nya förråd inne i eller i anslutning till lab (s.k. Point-of-Use) inklusive kundmöten, uppmärkning och administration i system
Jobba med förbättring och optimering av processer och lagernivåer
Ta fram rapporter från systemet, agera och rapportera vid avvikelser
Hantera inkommande varor, såsom mottagningskontroll, uppackning och placering i centralförrådet
Avläsa påfyllnadsbehov av förbrukningsvaror i Point-of-Use
Förbereda och utföra leveranser till Point-of-Use, såväl fysiskt som administrativt
Bidra till att skapa, underhålla och uppdatera relevant dokumentation till stöd för leverans av tjänster
Säkra upp serviceleveransen genom att utbilda kollegor på ditt ansvarsområde och vara beredd att lära dig nya områden
Aktivt delta i arbete med att utvärdera och implementera nya arbetsuppgifter efter behov från AstraZenecas forskningsverksamhet
Erfarenhet som krävs
Du har en avslutad gymnasieutbildning, samt tidigare erfarenhet av lager- och logistikarbete. Förståelse för laborativ verksamhet är en fördel.
För att passa in i rollen ser vi att du har god kunskap om förrådsarbete, samt för lagerstyrning och internlogistik.
Du prioriterar, planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt, samt har en god framförhållning och förmåga att fatta beslut. Du bör även vara servicefokuserad och tycka om att möta människor och att lösa problem.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av lagerhanteringssystem samt god datorvana i Microsoft Office-paketet.
Du som söker talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.
Flexibel och strukturerad är ord som beskriver dig då du är duktig på att hantera flera ansvarsområden och uppgifter regelbundet.
Du värderar säkerhet och noggrannhet högt och ser konsekvenserna av dina och andras handlingar.
Då tjänsten innebär leverans av förbrukningsvaror till forskare ute på labbet är det viktigt att du är av god fysik, trivs med att vara aktiv större delen av dagen, samt klarar vissa tunga lyft.
Självklart är du självgående men också en god lagspelare som värdesätter samarbete högt.
Ytterligare information
Vi erbjuder ett permanent kontrakt på heltid
Vi erbjuder ett konkurrenskraftigt lönepaket med möjlighet till årlig bonus
Du kommer att ingå i ett roligt team i en innovativ och dynamisk miljö
.
We will use the personal information that you have submitted to us in order to consider your application for the relevant role.
Your privacy is important to us. Please click here for our Privacy Policy which explains the purposes for which we will use your personal information and the ways in which we will handle and retain your information. It also explains the rights you have in relation to your information, and how to contact us with any queries or requests.
3rd party non-solicitation policy
By submitting candidates without having been formally assigned on and contracted for a specific job requisition by Avantor, or by failing to comply with the Avantor recruitment process, you forfeit any fee on the submitted candidates, regardless of your usual terms and conditions. Avantor works with a preferred supplier list and will take the initiative to engage with recruitment agencies based on its needs and will not be accepting any form of solicitation