OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ROL Ergo is one of the world’s leading suppliers of electric sit-stand table stands. We develop our own control systems and furniture design and our complete commitment is unique in our industry. We have evolved from a straightforward product that had one mission - to go up and down, to a complex offering of an intelligent and holistic solution for space utilization and office optimization driven by data.
Är du strukturerad, serviceinriktad och tycker om problemlösning? Som Logistic Coordinator, ROL, Jönköping, har du en viktig roll på ROL då du ansvarar för den dagliga logistiken inom ROL. Du förväntas ha ett lösningsorienterat arbetssätt där du med stor drivkraft och engagemang har möjlighet att påverka och forma logistiken.
Rollbeskrivning och ansvar
Eftersom ROL är en global koncern innebär rollen att du samverkar med medarbetare såväl nationellt som internationellt. Du rapporterar direkt till Purchase Manager SE, men kommer alltså vara en viktig resurs och samverka även med övriga inom ROL-gruppen. Du förväntas koordinera transporter, dokument och logistik.
Arbetsuppgifter
Rollen innebär ett omväxlande och utvecklande arbete och kommer i huvudsak - men inte uteslutande - att innefatta följande arbetsuppgifter:
* Planera och boka transporter till och från produktionsenheten ex hantering av tulldokument och reklamationer.
* Stöd vid upphandling av transporter bl.a. pris och andra faktorer.
* Hantera fakturor enligt rutiner.
Kvalifikationer och din profil
* Eftergymnasial utbildning, gärna med bas i logistik eller liknande.
* Arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
* Gärna erfarenhet från logistikbranschen.
* God IT-vana, framförallt i officeprogrammen och vårat affärssystem IFS.
* Goda kunskaper i svenska och engelska.
Utöver ovan kvalifikationer så söker vi en person som är nyfiken på problemlösning. Du bör vara en god kommunikatör och ha en affärsmässighet i ditt angreppssätt.
Ansökan
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid under 1 års tid. Detta eftersom nuvarande medarbetare på tjänsten kommer prova ny intern tjänst. Din ansökan till tjänsten vill vi ha senast den 2020-06-30. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta David Magnusson, Purchase Manager SE, på telefon: 036 36 88 92 eller Agneta Persson, Head of HR, på telefon 036 36 89 22. Intervjuer och urval kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!