Logistic Manager

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning
Alstom är ett globalt företag med ca 93 000 anställda i 100 länder. I Sverige är vi ca 1000 medarbetare och de flesta av oss arbetar på någon av våra huvudorter; Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö. Innovation, Kvalitet, säkerhet och miljö är nyckelord som präglar verksamheten. Vi erbjuder innovativa och miljösmarta produkter, system och servicelösningar till järnvägs- och energimarknaden. Varje dag reser miljontals människor med tåg som vi tillverkat och var fjärde glödlampa världen över får sin lyskraft från teknologi som levererats av oss. I Sverige binder våra tåg samman städer och landsbygd från söder till norr och vi bygger såväl stora som små kraftverk med fokus på ren kraft och hållbarhet för framtiden.


Arbetsuppgifter
Som Logistics Manager kommer du tillhöra partsorganisationen inom TLS som idag består av 5 personer. Du kommer ansvara för en grupp om ca 8 personer, bestående av materialplanerare, inköpare och lagerpersonal, varav 4 är direktrapporterande.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att leda och fördela det dagliga arbetet på lagret samt ha det övergripande ansvaret för att materialplanering, inköp samt logistik av material utförs enligt definierade processer samt att materialtillgängligheten för flottan är säkerställd. Arbetet innefattar att utarbeta, utföra samt följa upp både långsiktiga och kortsiktiga mål samt utveckla processer och skapa rutiner för det strategiska och operativa arbetet. Du kommer vara den primära kontakten för kunder, både intern och externt.

Utbildning/Erfarenhet
Som person söker vi dig som är strukturerad och klarar av att hantera och balansera flera frågor/problem samtidigt. Andra egenskaper som krävs i tjänsten är:

Krav

- Erfarenhet av att leda personal
- Kommunikativ
- Prestigelös
- Flexibel
- Erfarenhet av lagerarbete och logistik
- God datorvana (word och Excel)
- Stresstålig och effektiv gällande problemlösning
- Mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Högskoleutbildning tex. Lager logistik
- Kund- och serviceinriktad

Meriterande

- Arbeta med SAP
- Tyska och Franska
- Erfarenhet av materialplanering och inköp

För att klara arbetet som Logistics Manager behöver du vara en bra ledare som är kommunikativ och har social kompetens. Du behöver ha en problemlösarattityd. Vi söker en person som kan ta eget ansvar för sitt jobb och kan fortsätta arbeta utan direkt ledning. En noggrann person och som ser till att göra rätt för att möta kundernas krav. Eftersom vi är en dynamisk organisation i ständig utveckling är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig till förändringar samt trivs i en miljö med snabba vändningar.

Urval sker löpande.
FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:
Vxl: 08-723 65 80
Merituuli Valli, HR
Mia Larsson, Project Manager Parts & Logitics


Skicka in din ansökan snarast via www.careers.alstom.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alstom Transport AB Helsingborg
  • 0 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 16 september 2013

Besöksadress

Lokmansgatan 10
None

Postadress

None
Helsingborg, 25262

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024