OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Nu söker vi en Logistic Planner som vill något Mer!
Är du en driven och självständig person som vill jobba i en spännande och snabbväxande bransch? Vill du jobba både administrativt och praktiskt med lagerhantering och logistik och samtidigt bidra till utveckling av processer och verktyg? Vill du vara med och skapa den bästa och mest kundfokuserade laddoperatören för elbilsladdning i Europa? Då är du den vi söker!
Om Rollen:
Som Logistic Planner på Mer Sweden kommer du att ansvara för lager och lagerhantering både fysiskt och i affärssystemet. Ditt arbete är avgörande för att företagets kunder ska få sina produkter i rätt tid, och du verkar kontinuerligt för att målen för leveransprecision och ledtid ska uppnås. Tjänsten är placerad i Helsingborg, och du rapporterar till Head of Operations.
Om verksamheten
Mer Sweden är en ledande laddoperatör för elbilar i Sverige och en del av den europeiska laddkoncernen Mer. Företagets mål är att erbjuda hållbara laddlösningar som är enkla och tillgängliga för alla för att driva omställningen till elektrifierat. Laddkoncernen Mer består av e-mobilitets-företag i Sverige, Norge, Tyskland och Storbritannien som alla har många års erfarenhet av e-mobilitet. Mer Sweden AB utgör Mer-koncernens svenska organisation och ägs av Statkraft, Jämtkraft, Tekniska verken och Öresundskraft. Huvudkontoret ligger i Helsingborg där vi i dagsläget finns cirka 35 passionerade medarbetare.
Läs gärna mer på www.se.mer.eco
Mer om tjänsten
Dina övergripande arbetsuppgifter som Logistic Planner innebär att:
• Ansvara för fysisk lagerhantering och inventering samt motsvarande moment digitalt i affärssystemet
• Följa upp och utveckla logistikhantering, såväl internt som externt
• Ta emot gods och utföra mottagningskontroll
• Boka och skicka försändelser, samt följa upp transporter via Logtrade och DHL’s webb
• Föreslå avrop till inköpsfunktion
• Köpa in förbrukningsmaterial
• Ansvara för lagermodulen i Visma.net
• Arbeta med ett planerat systembyte från Visma.net till Dynamics
• Bidra till utveckling av processer och verktyg för en effektiv logistikhantering
• Säkerställa att mål avseende leveransprecision och ledtider uppnås
Din profil
Du har några års erfarenhet av att arbeta med lager och logistik. Du är van vid att boka och följa upp transporter via system som till exempel Logtrade eller DHL’s webb, och du är också trygg i att arbeta i ett affärssystem.
Som person är du ansvarstagande med ett starkt driv. Du tar för dig på ett självklart sätt för att smidigt hantera olika arbetsuppgifter. Du är bra på att arbeta självständigt samtidigt som du förstår vikten av samverkan och att processer och arbetsuppgifter hänger ihop. Du är strukturerad, och du vill ha ordning och reda omkring dig. Dina datorkunskaper är goda, och du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09