Logistic Project Manager

Logistic Project Manager

Arbetsbeskrivning

Följ med på vår resa in i framtiden #Siemens

Vill du bidra till att göra världen lite bättre?

Genom att göra hållbara energilösningar mer kostnadseffektiva, utveckla ny teknik för framtidens smarta industri och elektrifiera person- och godstransporter gör vi verklighet av vår vision om en hållbar värld.

Vi söker nu en person för rollen som Logistisk Projektledare inom Service projektorganisation som ansvarar för att rätt delar finns på rätt plats i rätt tid. 

Avdelningen har som huvudfokus att leverera och koordinera alla materialleveranser så som verktyg, instrument och reservdelar till samtliga gasturbininspektioner, modifieringar och stora reparationer över hela världen. Arbetet är omväxlande med både långsiktig planering och order till leverans på samma dag. Dina samarbetspartners blir många både internt, externt och globalt. Som Logistisk Projektledare är man en viktig del av ett projektteam där du har en rapporterande, planerande och sammanhållande roll för leverans av delar och reparationer. Primärt fokus för kontoret är affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet och framförhållning.

Utmaningen

Logistisk delprojektledare med ansvar för all materialförsörjning avseende materialleveranser, leverans av verktyg och instrument för standardinspektioner alternativt modifieringar och stora reparationer samt leveransbevakning.

Agera delprojektledare mot serviceverkstaden vid verkstadsarbeten.

Ansvar från att order överlämnas till betald faktura. Vilket inkluderar leveranser och ekonomisk uppföljning och rapportering till projektledare.

Ansvarar för löpande dialog med lokalbolag och kund för att säkerställa hög leveranssäkerhet, inom givet ansvarsområde.

Ansvar för leveranskickoff och koordinering med inköp, verkstad, förråd, packning och spedition.

Jobba med ständiga förbättringar och representera avdelningen i ett eller flera gränssnittsforum.

Vem är du?

Du har sannolikt jobbat några år med logistik alternativt har en utbildning inom logistik.

Utmärkande för dig är din planeringsförmåga och dina strukturerade egenskaper.

Du har ett intresse för att förbättra kundrelationer och trivs med att ha en koordinerande roll mot många gränssnitt.

Att du är en lagspelare och har lätt för att jobba inom och över avdelningsgränser, tillsammans med olika professioner är en självklarhet i detta arbete.

Meriterande med kunskaper i SAP.

Krav gå goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

Ansökan

Du är välkommen med din ansökan via siemens.se/jobb ref nr 201898 så snart du har möjlighet och senast 2020-03-01. För frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef, Caroline Hagberg på tel 0122-84756 eller Annica Ahlgren på tel 0122-81863 och för frågor gällande rekryteringsprocessen ansvarig rekryterare, Unn Thorén, på tel 0122-84279.

Fackliga representanter:
Veronica Andersson, Unionen, 0122-840 21
Simon Von Eckardstein, Sveriges Ingenjörer, 0122-842 24
Jan Lundgren, Ledarna, 0122-812 33
Kenth Gustavsson, IF Metall, 0122-815 25

Kontaktpersoner på detta företaget

Avature

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Siemens
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2020
  • Ansök senast: 1 mars 2020

Besöksadress

Johanneslundsvägen 12, Upplands Väsby
None

Postadress

Johanneslundsvägen 12
Upplands Väsby, 19461

Liknande jobb


4 november 2024

2 november 2024