Logistic Trainer

Logistic Trainer

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Logistic Trainer till ett av världens snabbast växande företag inom molekylärdiagnostik. Har du tidigare erfarenhet från rollen och letar efter ditt nästa uppdrag? Då kan detta vara någonting för dig!

Konsultuppdraget är med placering i Solna och Brunna. Möjlighet till distansarbete finns. Uppdraget är med start omgående och pågår i 3 månader.


Om tjänsten
I rollen som Logistic Trainer kommer att ansvara för att coacha, motivera och leda logistikavdelningens anställda att uppnå produktivitetsmålen för dagen och skapa en kultur av positiva medarbetarrelationer samtidigt som man säkerställer att alla processer, bästa praxis och policyer följs konsekvent. Du kommer som Logistic Trainer vara en nyckelmedlem i logistikteamet, vilket säkerställer effektiv och konsekvent leverans av avdelningens SOP-riktlinjer inklusive att utföra ändringar av samma och utarbeta och utarbeta arbetsinstruktioner och annat stödjande utbildningsmaterial. Han kommer att ansvara för att analysera utbildningsbehov, utveckla läroplanen och leverera kurser. Nyckelansvar kommer att vara att effektivt utveckla, implementera och spåra alla utbildningsprogram i hela logistikorganisationen. Ditt mål som Logistic Trainer kommer att vara att förbättra medarbetarnas kompetens, prestation, produktivitet och kvalitet på arbetet. Utbildaren kommer att se till att WI:s är anpassade till nuvarande SOP:s och att medarbetarens genomförande och genomförande av utbildning utförs på ett standardiserat sätt enligt arbetsbeskrivning och överenskommet individuellt utbildningsprogram. Utbildaren är tänkt att ge stöd till all logistikpersonal i EMEA.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Utveckla, samordna och hantera en utbildningsplan för både nyanställda och befintliga logistikanställda.
• Skapa ett utbildningsschema för omcertifieringar/obligatoriska utbildningar med extern leverantör och kommunicera därefter med chefer så att de kan planera förnyelser
• Se till att utbildning spåras och registreras med stöd och samarbete från kvalitetschefen för leveranskedjan, och i enlighet med lokal SOP relaterad till utbildningsrekord.
• Hantera och övervaka logistikmedarbetares framsteg och kompetensuppsättningar (kompetensnät, självutvärdering, etc)
• Skapa och uppdatera utbildningsinnehåll
• Stödja och delta i internrevisioner vid behov
• Utvecklar, tränar och felsöker alla SAP-transaktioner för alla logistikföretags behov den nya affärsprocessen har implementerats, övervaka processens efterlevnad (t.ex. Gemba walk, superanvändarutbildning).
• Skapa och uppdatera arbetsinstruktioner så att de överensstämmer med SOP:s, i samarbete med Supply Chain Quality Manager


Vem är du?
Vi ser att du som söker uppdraget har/är:

• Kandidatexamen med 9+ års erfarenhet ELLER Masterexamen med 7+ års erfarenhet.
• Minst 5 års arbetsledningserfarenhet (eller visad tillsynskompetens)
• Erfarenhet av att arbeta internationellt
• Kunskaper i Microsoft Outlook, Word, Excel, Powerpoint och SAP krävs
• Engelska och svenska i tal och skrift
• Tidigare erfarenhet av Kaizen/Continuous Improvement.
• Expertkunskaper inom transport- och logistikverksamhet.
• Erfarenhet av farmaceutisk tillverkningsprocess, principer och praxis
• Erfarenhet av att utveckla och implementera globala processer för planering av försörjningskedjan och hantera dem
•Mycket goda kommunikativa- och administrativa kunskaper


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med
din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2023
  • Ansök senast: 29 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024