Logistics administrator

Arbetsbeskrivning

Söker du ett administrativt och omväxlandejobb där du får möjlighet att arbeta både internt och med våra kunder?Delar du vår övertygelse om att vår Kunskap, Kvalitet och Service är det som gör oss framgångsrika? Då kan vi ha en tjänst för dig.

Dina arbetsuppgifter

Just nu söker vi en kollega till vårt administrativa logistikteam. Du kommer att arbeta brett med administrativt fokus tillsammans med övriga kollegor i lager och logistikteamet i syfte att tillsammansge vår kund en fantastisk kundupplevelse.

Du kommer att ha direktkontakt med våra kunderför att hjälpa dem att få svar på sina logistikfrågor, du kommer också stötta dina kollegor internt för att arbetet ska flyta så smidigt och friktionsfritt som möjligt.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av: bland annat:

- Daglig kontakt med kunder via telefon och mail
- Kommunikation med speditörer
- Administrativt arbete i flera IT-system; bland annat affärs- och kundsystem. Felanmälan och uppföljning av systemproblem
- Följa upp och korrigera eventuella lagerdifferenser

- Administrativt hantera inventeringar och lagerkorrigeringar
- Utföra manuella transportbokningar vid behov

- Följa upp inleveranser och restade ordrar
- Handelsfakturahantering
- Viss returhantering
- Viss hantering att tester, gåvor och kampanjprodukter finns tillgängligt i förväntad mängd och enligt tidsplan inför kampanjer

- Beställa förbrukningsmaterial till kontor och lager

Vi erbjuderen heltidstjänst som är förlagd med fokus på dagtid måndag-fredag, men även kvällstid och helger förekommer (initialt 1 helg/månad).

Vem är du?

För att trivas i rollen och kunna göra ett bra jobb är du precis som vi andra på Skincity; jordnära, prestigelös och optimistisk men vi tror också att du…

- Har en gymnasieexamen
- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet där du i någon form även arbetat administrativt i någon form.
- Är administrativt lagd och drivs avordning och struktur
- Kan arbeta självständigt utan detaljstyrning
- Är IT-van och lär dig lätt nya IT-system, kanske har du varit med och implementerat system tidigare?
- Tycker om, och är duktig påatt formulera dig i skrift

Det är ett krav för rollen att du har arbetat inom lager och/eller logistik tidigare. Har du arbetat med administration inom lager och logistik tidigare är det en stor bonus. Likaså om du har grundkunskaper i excel.

Skincity är under stark tillväxt vilket är fantastiskt roligt att vara en del av, det ställer också höga krav på att man snabbt kan ta till sig nya rutiner och arbetsuppgifter och ändra arbetssätt.Du engageras av det, är noggrann med detaljerna och känner stor tillfredsställelse över att kunna skapa ordning och struktur och komma med förbättringsförslag.

Arbetet ställer också krav på att du är en fena på att uttrycka dig bra i skrift och tal på svenskadå mycket av rollen bygger på att kommunicera på ett professionelltsätt, både internt och externt till speditörer och kunder. En del av kontakten med våra kunder sker på engelska, du behöver därför känna dig bekväm med att tala och skrivapå engelska (basnivå).

För att vi ska kunna ge våra kunder förstklassig service krävs att vi alla hjälps åt och har roligt på vägen, det är därför viktigt att du är positiv, kommunikativ och trivs med att arbeta i team.

Och sist men inte minst... fingertoppskänsla för god service och kundvård är helt avgörande för att arbeta hos oss.

Vi är övertygade om att ett starkt och framgångsrikt team kännetecknas av mångfald och vi välkomnar sökande med olika bakgrund.

Ansökan

Låter detta som ditt drömjobb? Ansök redan idag! Rekrytering kommer att ske löpande under ansökningstiden så skicka in ditt CV så snart som möjligt

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Sundbäck
+46 735 54 74 15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skincity
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 6 november 2018

Besöksadress

Sjöflygvägen 35, Täby
None

Postadress

Sjöflygvägen 35
Täby, 18362

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024