Logistics Coordinator, AstraZeneca, Södertälje

Logistics Coordinator, AstraZeneca, Södertälje

Arbetsbeskrivning

Är du en koordinator av rang med erfarenhet inom kundservice och logistik? Är du nyfiken på hur det är att arbeta i en global miljö där vi gör skillnad för människors liv varje dag? Då är AstraZeneca något för dig!

Välkommen till Sweden Operations! Här är pulsen hög och vägarna många att utvecklas. Vi arbetar hållbart för varandra och planeten i en högteknologisk och positiv LEAN miljö. Coachande ledarskap och nyfikenhet driver oss mot att hitta nya sätt att tillverka läkemedel som förändrar liv. Vi kan nu erbjuda dig en spännande möjlighet att bli en del av organisationen Sourcing & Supply i rollen som Logistic Coordinator. Här på Sourcing & Supply finns utrymme att växa i en interaktiv, digital och inspirerande miljö.

Detta är ett tillfälligt uppdrag som sträcker sig fram till 23:e december, 2021

Om tjänsten
Avdelningen Sourcing & Supply inom Sweden Operations är en viktig del i värdekedjan ut till kund. Här samarbetar vi med flertalet funktioner internt, främst planeringen, kvalitetsavdelningar, centrallagret, förråden och finans. Med ett starkt fokus att jobba med Lean, genomsyras allt vi gör av den filosofin - standardiseringar, ständiga förbättringar och processoptimering är en naturlig del av vår vardag.

I rollen som Logistic Coordinator ansvarar du för orderhanteringen och skeppningarna över hela världen samt säkrar att utleveranser av läkemedel kommer till kund i rätt tid med rätt dokumentation. Arbetet innefattar kontakter internt samt med kunder och speditörer, planering och bokning av transporter samt framtagning av dokument till leveranser. Du hanterar dagligen varuförsörjningsfrågor via mejl, telefon och Skype. Detta innebär att du är en viktig länk och koordinator mellan våra kunder, interna funktioner speditörer och agenter. Utförandet av arbetsuppgifterna ska alltid följa de föreskrifter och rutiner som avser kvalitet och säkerhet (GMP/GDP) som är vedertagna inom AstraZeneca. Rollen innefattar huvudsakligen rutinartade arbetsuppgifter men även viss problemlösning och systemanalys. Du deltar i avvikelse- och reklamationsutredningar.

Arbetet utförs i en global miljö med hög takt, med starkt fokus på tvärfunktionellt samarbete. Rollens natur kräver en förmåga att vara flexibel och att självständigt kunna prioritera och göra bedömningar för hur tiden bäst fördelas för att arbetet ska bedrivas effektivt.

Din profil
Vi förutsätter

• Att du har stor erfarenhet av kundservice och logistik och/eller lämplig Universitets/Högskole-utbildning med inriktning på supply chain, logistik, exportadministration, spedition eller annan serviceindustri
• Erfarenhet av att jobba i SAP med order- och transportrelaterade processer
• God kommunikationsförmåga
• Att du behärskar engelska och svenska mycket väl i både tal och skrift.

Framgångsfaktorer

Du är en social och utåtriktad lagspelare, du strävar efter bra samarbete i dina kontaktytor och tar alltid personligt ansvar. Viktiga egenskaper är att du är noggrann och känner dig bekväm att följa våra fastställda regler, rutiner och standards. Du är engagerad, flexibel och serviceminded.


Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.

Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!
Läs mer på www.logent.s

Om ansökan
Du ansöker via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig rekryterare går igenom inkomna ansökningar och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig rekryterare på en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: linnea.hodin@logent.se eller cecilia.lantz@logent.se
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Lantz

Linnea Hodin
0707163942

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Logent Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2021
  • Ansök senast: 10 mars 2021

Besöksadress

HAMMARBY KAJ 14
None

Postadress

HAMMARBY KAJ 14
Stockholm, 12030

Liknande jobb


21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024

Logistikpersonal/förråd

20 december 2024