Logistics Coordinator sökes till CityMail

Logistics Coordinator sökes till CityMail

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi på CityMail en handlingskraftig och analytisk Logistics Coordinator till vår Transport & Logistikavdelning!

Ditt uppdrag:

CityMail står inför nya spännande utmaningar och vi satsar nu på att ytterligare effektivisera och optimera vårt transportnät. Som Logistics Coordinator kommer du att arbeta med långsiktig planering av logistikkedjan samt löpande kvalitets- och kostnadsuppföljning. I arbetet ingår ständigt förbättringsarbete inom befintliga flöden samt att implementera nya transportlösningar. Du kommer därför att ha tät kontakt med övriga avdelningar inom företaget, samt med våra transportörer och samarbetspartners. Du kommer vara delaktig i upphandlingar och avtalsförhandlingar med våra underleverantörer.

CityMail har verksamhet i stort sett dygnet runt i Stockholm, Malmö, Göteborg och Örebro, allt sammanbundet av transporter, i huvudsak tung vägtrafik. Tidsmarginalerna är ofta mycket små och som Logistics Coordinator sitter du i mitten av flödet av gods och information mellan de olika delarna i logistikkedjan. Din uppgift är att balansera kvalitet, miljö och pris för att säkerställa att CityMail i sista ledet kan hålla våra löften mot kund.

Som Logistics Coordinator ingår du i vår Transport- och Logistikgrupp som även består av fyra Production Specialists, en Supply and Logistics Coordinator samt Head Of Transport & Logistics. Tillsammans ansvarar vi bland annat för flödet av post och paket från producentledet ut till våra terminaler och utdelningskontor runt om i Sverige. Transport- och Logistikgruppen ansvarar även för den operativa inköpsfunktionen, där du blir delaktig i att säkerställa att vår produktion har det material de behöver. Vi kommer även se över vårt materialflöde och dess lager, ett projekt där du kommer att ha en viktig roll.

Din placering:

Din arbetsplats kommer att vara på vår Terminal i Eriksbergs industriområde, Norsborg samt en del besök på vårt huvudkontor i Västberga. För rätt kandidat ser vi även möjlighet till placering på vår Terminal i Åkarp, strax utanför Malmö. Resor i övriga Sverige kan förekomma i mindre omfattning.

Dina främsta arbetsuppgifter:


• Optimering av vårt transportnät
• Framtagande av statistik och analysera data
• Planera, kommunicera och implementera förändringar i transport- och materialflödet
• Löpande följa upp kostnader och kvalitet mot företagets underleverantörer
• Driva egna och tilldelade projekt som syftar till att förbättra miljö, kvalitet och kostnadseffektivitet
• Ansvara för att bygga nätverk samt jobba mot externa leverantörer med miljöfrämjande åtgärder 
• Framtagande av miljörapporter

Vem är du?

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom logistik eller ekonomi. I din utbildning har du fått kunskap av lager- och optimeringslära.

Som person är du driven, initiativtagande och lösningsfokuserad. Du kommer att driva egna projekt, vilket betyder att du behöver vara strukturerad och duktig på att planera och organisera. Du har en analytisk förmåga och trivs med att jobba såväl strategiskt som operativt.

Då ditt arbete kommer att innehålla mycket kontakter inom och utom företaget så är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga. Du har lätt för samt trivs med att skapa goda relationer både med kunder, leverantörer och interna kollegor.

Vi tror också att du har ett genuint intresse för kvalitet och logistik samt är mycket ansvarstagande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper men det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av den svenska paket- eller transportmarknaden
• Några års arbetslivserfarenhet inom logistik eller ekonomi, företrädesvis inom inköp eller transportledning
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel
• Tidigare jobbat med liknande uppgifter med goda vitsord

Vi erbjuder:

Ett fritt jobb med utmanande och varierande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att driva egna projekt, utvecklas inom logistik och bygga nätverk. För rätt person erbjuder vi en roll med många kontaktytor och delaktighet i en miljö där dina insatser syns och gör skillnad – på riktigt.

Varaktighet och lön:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående/enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Fast månadslön enligt överenskommelse.

Ansökan:

Sista ansökningsdag är 18 mars 2020 men vi ber dig skicka din ansökan så snart som möjligt då intervjuer och urval sker löpande. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Head Of Transport & Logistics Emelie Liljegren på 070-160 23 02, alternativt e-post emelie.liljegren@citymail.se. Vid frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR Business Partner Camilla Lindholm på 070-160 76 46, alternativt e-post camilla.lindholm@citymail.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

I denna rekrytering har vi tagit ställning till vilka mediekanaler och andra stöd/verktyg vi önskar använda och avböjer därför vänligt men bestämt förfrågningar på detta område.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CityMail
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 18 mars 2020

Besöksadress

Drivhjulsvägen 24B
None

Postadress

Drivhjulsvägen 24B
Hägersten, 12630

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023