Logistics Coordinator till bioMeriéux

Arbetsbeskrivning

Vill du skapa branschens bästa kundupplevelser? Är du den som får saker hända och gärna gör det där lilla extra? bioMerieux är ett spännande företag inom medicinteknik som vill förbättra folkhälsan över hela världen. Hos oss blir du en viktig pusselbit i ett dedikerat team, präglat av samarbete och service utöver det vanliga. Visst låter det spännande? Tveka inte utan skicka in din ansökan idag!

bioMeriéux är ett ledande diagnostikföretag och en del av Institut Mérieux, som genom diagnostik, immunterapi, livsmedelssäkerhet och nutrition arbetar för att möta de nya utmaningarna inom folkhälsan och bidra till morgondagens medicin. bioMérieux® koncernen är världsledande inom området in vitro-diagnostik för kliniska och industriella tillämpningar. Vi finns i mer än 150 länder och har vårt huvudkontor i Lyon. Läs gärna mer om oss på bioMérieux | Pioneering Diagnostics (biomerieux-nordic.com)

Rollen

I rollen som Logistics Coordinator är du del av ett sammansvetsat team på 5 kollegor på kontoret i Sisjön. bioMeriéux är ett försäljningsbolag inom koncernen och din roll blir som spindeln i nätet med ansvar för det dagliga orderflödet till våra slutkunder och servicetekniker samtidigt som du sköter all kontakt med vårt tredjepartslager.

Exempel på arbetsuppgifter som du gör:

Du hanterar inkommande och utgående orderflöden i SAP
Ansvarar för veckopåfyllning av reservdelar och utrustning i SAP från leverantör till tredjepartslager.
Ansvarar för reservdelsflödet från lager till intern eller extern part, säkerställer automatisk lagerpåfyllnad och hanterar brådskande situationer.
Vid expressleveranser säkerställer du att transport är bokad
Nära samarbete med vårt 3PL (tredjepartslager) och transportörer
Startar lagerräkning (i SAP) samt hanterar returer och skrotningsprocess
Hanterar och bearbetar reklamationer
Identifierar trender och förbättringar för flöden och processer
Säkerställa att vi följer företagets gemensamma kvalitetsstrategi


Vem är du?

För att trivas hos oss ser vi gärna att du har erfarenhet från liknande roller och gärna inom logistik. Vi använder oss dagligen av både svenska och engelska varför du behöver mycket goda kunskaper i båda språken och vi tror också att ett av dina favoritverktyg är Excel. Om du har fått möjlighet att jobba i SAP blir vi extra intresserade. Vi tror att erfarenhet är viktigare än akademisk utbildning och att du har en stark känsla för service och kundnöjdhet och kvalitet. Vi ser gärna att du på ett naturligt sätt tar initiativ, att du trivs i en administrativ roll samtidigt som du med glädje bygger starka och långsiktiga relationer både internt och externt.

Intresserad?

Vi vill gärna höra mer om dig! För den här rollen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar dessvärre inte emot ansökningar via vanlig mejl utan du ansöker med ditt CV eller LinkedIn-profil på www.wise.se eller www.thepace.se och kommer att få svara på några korta frågor. Om du går vidare kommer du att få genomföra våra arbetspsykologiska tester. Vi väljer att testa tidigt i processen för att säkerställa ett objektivt och icke-diskriminerande kandidaturval. Om du har några frågor kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jenny Mellberg på jenny.mellberg@wise.se

Har du läst hela vägen hit så tror vi att du passar hos oss, så varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2022
  • Ansök senast: 20 september 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024