Logistics Helpdesk till Nissan Nordic

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Nissan Nordic Europe Oy söker efter energiska och engagerade kandidater med förmågan och drivet att leverera förstklassig prestanda och service för hela Norden och Baltikum. Nissan erbjuder dig en unik möjlighet att vara en del av en organisation i en spännande och internationell arbetsmiljö, med världsomspännande karriärmöjligheter. Häng med!

Dina arbetsuppgifter
Nissan Nordic är en stor organisation som spänner sig över sju marknader. För att stärka vår service och vårt kvalitetsarbete rekryterar vi nu en reservdelskunnig och kundorienterad person till vår logistik-och reservdelssupport på huvudkontoret i Kista, Stockholm.

Som logisktiksupport hanterar du logistik- och reservdelsärenden ut mot vårt återförsäljarled. Det innebär att du kommer att agera en stöttande och coachande hand mot våra återförsäljare i alla frågor som rör våra originaldelar, reservdelssystem och logistik. Med din hjälp säkerställer vi att återförsäljarna får det stöd de behöver för att upprätthålla en smidig vardag med enkel tillgång till våra originaldelar, vilket bidrar till en växande servicemarknadsaffär med nöjda och återkommande kunder.

Praktiskt kommer du att hantera reservdelsärenden via dator, telefon och mail men tjänsten innebär också att du ibland åker ut till våra återförsäljare för att coacha och utbilda dem i våra ärendehanterings- och reservdelssystem. Du kommer att jobba mycket nära vår servicemarkandsavdelning och med våra regionchefer på servicemarkandssidan och för också ett nära och stöttande samarbete mot dina supportkollegor för övriga nordiska marknader. Tillsammans bidrar ni till och skapar en servicemarknadsfunktion och en kundservice utöver det vanliga. Därför blir din roll hos oss mycket viktig och avgörande för vår fortsatta framgång.

Tjänsten är placerad på vårt kontor i Kista, Stockholm och du kommer att rapportera till vår nordiska logistikchef i Finland och till vår servicemarknadschef i Sverige.


Din profil
För att matcha rollen tror vi att du har erfarenhet av fordonsbranschen och reservdelsaffären. Kanske har du jobbat med reservdelsaffären i återförsäljarledet eller hos en reservdelsleverantör. Genom din erfarenhet har du skapat dig en god teknisk förståelse samt förståelse för hur viktig ett smidigt reservdelsflöde är för en välfungerande och produktiv bilverkstad. Vidare har du goda dator- och systemkunskaper och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person strävar du alltid efter att erbjuda en högkvalitativ service och har en stark kommunikativ ådra. Detta passar mycket bra in i rollen som involverar många sociala kontakter såväl internt som externt. För att erbjuda högsta möjliga service agerar du proaktivt i ditt arbete och intar en coachande och relationsbyggande approach. Vidare är du en självständig person med god förmåga att prioritera tid och insats. Sist men inte minst delar du självklart vårt stora intresse för fordonsbranschen.

Vi erbjuder:
• En spännande tjänst i ett stort internationellt bilföretag
• Nyckelposition, där din insats påverkar vårt resultat och våra externa omdömen
• Ett starkt varumärke och högkvalitativa produkter
• Mycket bra arbetsgrupp och en miljö med högt i tak

I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av rekryteringskonsult Lina Larsson. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Autorekrytering AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 17 januari 2019

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024