OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ValueOne har fått äran att rekrytera Stadiums nya Logistics Manager. Med goda ledarskapsegenskaper och erfarenhet från hela varuflödet ser du till att driva och optimera Stadiums logistik i takt med bolagets starka tillväxtresa.
Stadium Group består av koncepten Stadium, Stadium Outlet och Sneakers Point som tillsammans har cirka 180 fysiska butiker och varsin e-handel. Tillsammans bildar de Sveriges största sport- och sportmodekedja. Stadium-koncernens huvudkontor ligger i Norrköping och kallas ”servicekontoret” då det syftar till att supporta alla butiker och kundservicen. Företaget ägs av familjen Eklöf och är verksamt i Sverige, Finland och Norge. Genom innovation och enkelhet fortsätter vi att utvecklas med nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden. Tävlingsandan och passionen genomsyrar allt vi gör och vår mission är att inspirera och ge fler människor möjlighet till ett aktivt liv. Come join the movement!
Om rollen
I rollen som Logistics Manager förväntas du utifrån givna ledtider, kvalitetsmål och nyckeltal kliva in och ansvara för att driva samt optimera Stadiums logistik, från det att varan lämnar leverantör, via bolagens tre distributionscentraler, tills den når butik eller slutkund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Kostnads- och budgetansvar och är delaktig i beslut gällande investeringar och underhåll.Upprätthålla relationer, agera kravställare och förhandla avtal med leverantörer och samarbetspartners så att arbetet kontinuerligt utvecklas.Ständigt optimera processer, lokaler och utrustning inom logistikorganisationen i synergi och takt med strategi och tillväxt. Leda och fördela arbetet på logistikavdelningen, utveckla och ge medarbetarna rätt förutsättningar samt bidra till ett positivt arbetsklimat enligt Stadiums grundvärderingar High Five: Energi, Enkelhet, Laganda, Innovation och Passion.
Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har utbildning på högskolenivå inom relevant område samt mångårig erfarenhet från att driva och leda en logistikorganisation mot detalj- och E-handel i stark tillväxt. För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du drivs av att utveckla och förbättra din verksamhet samt att du har ett sunt ledarskap med tydlig kommunikation, där du involverar dina medarbetare och ser till att avdelningen har ett bra arbetsklimat som bidrar till gruppens effektivitet och välmående. Vidare är du en rutinerad förhandlare och en tydlig kravställare mot leverantörer och samarbetspartners. Avgörande färdigheter för rollen är god kommunikationsförmåga och kapacitet att skapa och utveckla goda relationer. Vi värdesätter även ett processorienterat arbetssätt. Du tillämpar en ödmjuk och prestigelös ledarstil och trivs lika bra på lagergolvet som på ledningsgruppsmötet. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Tidigare erfarenhet från e-handel och automation samt arbete i familjeägda företag är meriterande.
Placering för tjänsten är Norrköping.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marcus Ljung på telefon: 070 518 74 41.
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.