Logistics & Office Manager till Bracco

Logistics & Office Manager till Bracco

Arbetsbeskrivning

Är du en person med god analytisk förmåga, gillar att ha många bollar i luften och har dessutom tidigare erfarenhet inom logistik? Då är det dig vi söker!

OM TJÄNSTEN
Nu söker Bracco en ny Logistics and Office Manager, då den tidigare fått möjligheten att gå vidare inom bolaget. I rollen som Logistics and Office Manager är du ansvarig för planering och koordinering av alla aspekter av den dagliga logistikverksamheten samt att den upprätthåller den kvalitet som krävs och på det mest kostnadseffektiva sättet. Du kommer övervaka processerna och varuflödet från tillverkaren till slutkunden. Du kommer även samarbeta med försäljnings- och ledningsteam för att säkerställa att förnödenheter lagras och levereras till kunder i tid. Då Bracco är ett bolag inom Life Science och har läkemedel och medicinteknik som är kritiska för sjukhusens dagliga drift, så ställs det också särskilda krav på ett kontinuerligt kvalitetsarbete inom rollen.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:


* Strategiskt planera och hantera logistik, lager och transporter
* Koordinera de logistiska flödena
* Hantera och dokumentera rapporter
* Planera och hantera projekt
* Övervaka allmän kontorsdrift
* Stödja ständiga förbättringsinitiativ och identifiera ineffektivitet och kostnadsoptimeringsmöjligheter
* Utveckla och upprätthålla starka relationer med alla som är kopplade till logistikprocessen


VI SÖKER DIG SOM
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer motsvarande
- 1-2 års erfarenhet inom liknande arbete
- Grundläggande kunskaper i Excel
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- God analystisk förmåga

Som person är du:


* Strategisk
* Självgående
* Relationsskapande
* Flexibel


#

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Bracco Imaging Scandinavia AB marknadsför en stark och integrerad portfölj med högkvalitativa kontrastmedel samt medicintekniska produkter och tillbehör inom röntgen, koronarangiografi, MRT och ultraljud: ett helhjärtat fokus på lösningar och tjänster för klinisk bilddiagnostik och ett helhetsansvar att ge stöd för utbildning och information i Norden.

Varje dag letar de efter och förbättrar allt mer avancerade och hållbara tekniker och lösningar för att öppna nya vägar inom diagnostisk bildbehandling.

Eftersom de arbetar för människor; vill de erbjuda spetskompetens och säkerhet till patienter runt om i världen genom allt mer avancerade diagnostiska verktyg och tekniker.

Bracco Imaging Scandinavia AB har sitt säte i Göteborg med filialer i Danmark, Norge och Finland och är ett dotterbolag till Bracco Imaging S.p.A. med huvudkontor i Milano i Italien. Bracco Group sysselsätter 3 600 medarbetare världen över och verkar på mer än 100 marknader.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2022
  • Ansök senast: 5 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024

Logistikpersonal/förråd

20 december 2024