OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi?
Vi på HMS bidrar till en mer uppkopplad värld. Både när det gäller att få industriell utrustning att kommunicera i system, men även i att vi själva samverkar nära med våra kunder. Vi är verksamma inom industriell informations- och kommunikationsteknologi och vår toppmoderna teknik har gjort det enkelt och säkert för våra kunder att koppla upp miljontals industriella produkter över hela världen – inom automationssystem såväl som i innovativa IIoT-applikationer.
På HMS tror vi att en bra kundupplevelse bygger på människorna bakom företagsnamnet. Våra team är engagerade i att förse våra industriella kunder med rätt kommunikationslösningar inom automation och IIoT. Vi vet att vår teknologi hjälper dem att förbättra produktiviteten på ett hållbart sätt, på samma gång som de kan ta nästa steg i sin digitaliseringsresa. Vi vill påverka positivt med passion och drivkraft!
Vill du veta mer om vilka vi är? Se vår video här: ”This is HMS”.
Vad kommer du att jobba med?
Med en ambitiös agenda framför oss med många parallella projekt behöver vi stärka upp vår logistikfunktion inom Global Supply Chain med en Logistics Process Coordinator.
Just nu genomgår Global Supply en AEO-certifiering, som fokuserar på tull samt säkerhet och skydd inom supply chain. I rollen som Logistics Process Coordinator kommer du att bidra till att utveckla och dokumentera befintliga import- och exportprocesser, sätta upp nya interkontrollsprocesser för att säkra att HMS lever upp till gällande regelverk inom tullområdet, samt arbeta med att rätt certifikat och ursprungsförsäkringar hämtas in från leverantörer. Det finns också tydliga regelverk kring arkivering av styrkande handlingar och du kommer att ha en viktig roll i att säkra efterlevnaden av dessa.
Dina arbetsuppgifter innebär också att se till att rätt artikelinformation finns tillgänglig i våra olika system, dels ur ett uppföljningsperspektiv men också för att säkra att korrekt information finns på våra olika tulldokument.
Förutom ovan nämnda område kan rollen också innefatta arbetsuppgifter inom transportoptimering, uppföljning av KPI:er, processkartläggning samt enklare analyser av logistikrelaterade processer.
Vem tror vi att du är?
Du har en utbildning inom logistik/inköp, och erfarenhet inom supply chain, gärna från en verksamhet som arbetar med internationella relationer.
Vi tror att du är noggrann, strukturerad och metodisk i ditt arbetssätt, men även om du är en organiserad person så tror vi att du motiveras av att få arbeta i en miljö präglad av utveckling och förändring.
Du har analytisk förmåga, och du motiveras av att få skapa ordning och struktur utifrån dina slutsatser. Du drivs av att optimera och effektivisera rutiner, processer och resurser, samt vågar ifrågasätta befintliga arbetssätt och flöden.
Du värdesätter goda relationer i ditt team och med övriga kollegor. Du anser att samarbete är den mest produktiva vägen framåt, och strävar därför efter att vara en bra lagspelare i alla lägen.
I denna roll kommer du ha många kontaktytor - interna såväl som externa, svenska såväl som internationella. Därför behöver du vara trygg med att kommunicera, på både svenska och engelska, och anpassar enkelt din kommunikation beroende på situation, och vem du talar med.
Vill du veta mer om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning på 10 månader med chans till förlängning.
Vi kommer löpande att kontakta kandidater som vi tror kan vara intressanta för tjänsten.
I den här rollen kommer du få arbeta med Jonathan som chef. I videon nedan berättar han mer om tjänsten.
Kan du se dig själv i denna spännande tjänst, men har fler frågor? Tveka då inte på att kontakta Sandra Opperud.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sebastian Anderson