Logistics Process Leader

Arbetsbeskrivning

Stimuleras du av ett varierat arbete med spännande utmaningar i en internationell miljö?

Sandvik Materials Technology (SMT) är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande tillverkare av högt förädlade produkter i avancerade rostfria stål, speciallegeringar samt metalliska och keramiska motståndsmaterial för de mest krävande industrierna. Spetskompetensen bygger på en integrerad produktionsplattform samt en världsledande metallurgi och FoU-verksamhet. Produktområden är Tube, Strip, Wire and Heating Technology samt Primary Products.

SMT Logistics är en gemensam organisation inom SMT med globalt ansvar för att driva och samordna verksamheter inom området logistik och därmed säkra fullt utnyttjade av logistiska synergier som leder till förbättrad säkerhet, ökad kundnytta, lägre kostnader och minskad kapitalbindning.

Arbetsuppgifter
Som Logistics Process Leader leder du utvecklingen av SMT Logistics globala verksamhet. Du driver och deltar i globala utvecklingsaktiviteter och implementationer av gemensamma processer och lösningar i syfte att harmonisera och effektivisera SMT:s globala verksamhet. Du ingår i enheten Logistics Process Management och samarbetar primärt med våra verksamheter uppdelade i fyra regioner: EMEA, Americas, APAC och Site Sandviken.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:
- utveckla och implementera ett processorienterat enhetligt arbetssätt för processområdet inom SMT.
- agera i enlighet med framtagen strategi inom aktuella områden samt fungera som ambassadör inom Sandvik och SMT.
- driva och koordinera verksamhetskrav mot gemensamma IT-lösningar.
- ansvara för att driva projekt inom definierat område.
- följa SMT:s projektmodell Single Project Model samt SMT Logistics Implementations metoder och verktyg.
- aktivt söka samarbetsformer över organisationsgränser inom processområdet.

Din profil
Vi söker dig med erfarenhet av att leda omfattande projekt som tidigare arbetat med process- och/eller IT-utveckling. Vi ser gärna att du har god insikt i kulturella skillnader då våra projekt till stor del hanterar en global leverans. Har du en högskoleutbildning är det meriterande liksom erfarenhet av verksamheter inom logistik och supply chain. Kunskaper i engelska är en förutsättning.

Du har goda ledaregenskaper där du organiserar och leder samt utarbetar och följer upp mål. Du tydliggör och förmedlar satta mål samt motiverar medarbetare och skapar effektiva team. Vi ser även att du har en stark drivkraft att nå uppsatta mål. Att du kan arbeta självständigt och med hög integritet är viktigt likväl som att du möter utmaningar på ett kreativt och initiativrikt sätt.

Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Eric Jansson, rekryterande chef, 026-26 43 71
Birgitta Norrsken Morin, HR Advisor, 026-26 49 10

Fackliga kontaktpersoner
Mikael Larsson, Unionen, 026-26 31 66
Glenn Holm, Ledarna, 026-26 38 09
Ebrahim Moosavi, Sveriges Ingenjörer, 026-26 34 46

Välkommen med din ansökan senast 2013-08-31. Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/karriar, jobb-id: 324573.

För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HRdirect, 020-26 14 44.

Ansvarig rekryterare
Margareta Linde

Följ oss också på facebook.se/sandvik.karriar

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterande chef Mikael Schuisky
+46 70 254 19 70
Rekryterande chef Anders Pettersson
026-26 93 06
Rekryterande Chef Anders Öhlund
+4626-261747

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvik AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 13 augusti 2013

Besöksadress

STORGATAN 2
SANDVIKEN

Postadress

None
SANDVIKEN, 81181

Liknande jobb


SOA-Utvecklare till CGI

29 maj 2013

Senior SAP BI konsult

11 juli 2013

IT Business Analyst

12 juli 2013