OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fluggers affärside är att producera och marknadsföra ett komplett sortiment av färg, tapeter, måleriverktyg och naturliga tillbehör i god målarmästarekvalitet.Vi prioriterar miljöriktiga, sunda produkter, som ger vackra och hållbara ytor.Våra primära kundgrupper är yrkesmålaren och konsumenter, som föredrar god hantverkskvalitet.Flugger koncernen är idag en av Skandinaviens största producenter och leverantörer av måleriprodukter.Vi sysselsätter ca 1400 medarbetare och omsätter årligen ca 1,8 miljarder kronor.Koncernen, som är danskägd, har varit börsnoterad sedan 1983. Inom Flugger finns fem centrallager belägna i Danmark (Kolding, Rödovre), Sverige (Bollebygd), Polen (Gdansk) och på Island (Reykjavik).Som Logistics Project Manager, med placering i Bollebygd, kommer du i en koncernövergripande roll leda och driva interna logistikprojekt i syfte att optimera lagerflöden och effektivisera processer kring företagets olika lagerhanteringssystem.Du kommer att ha en stabsfunktion och rapportera direkt till koncernens Distributionschef i Danmark. Din roll innebär att tillsammans med lagerchefer och övrig personal strukturera behov av förändring och upprätta olika förbättringsåtgärder inom den interna logistikhanteringen.I tjänsten ingår även att du löpande driver utvecklingen av kostnadseffektiva processer och rutiner samt ansvarar för kostnadsuppföljning och analys av nyckeltal för effektivitet och kvalitet.Du kommer att fungera som en koncerngemensam resurs åt övriga centrallager i Nordeuropa och koordinera logistiken mellan företagets olika distributionsenheter. Ansvarsområden: -Driva interna logistikprojekt avseende effektivisering och optimering av lagerflöden.-Omsätta analyser av nyckeltal, KPI:er, till praktisk handling.-Strukturera behov av förbättringar och ge support till chefer och personal.-Motivera personal och bryta ned övergripande mål till konkreta utmaningar.-Koordinera sampackningsärenden mellan koncernens enheter.-Resurssäkra och ansvara för personal som ingår i projekten.-Driva utvecklingen av kostnadseffektiva processer och rutiner.Kompetensprofil: Du har flerårig erfarenhet från logistikområdet och har goda kunskaper om lager- och affärssystem.Du har högskole-/universitetsutbildning med någon form av inriktning mot logistik samt behärskar engelska flytande i tal och skrift.Som person är du strukturerad och resultatorienterad.Du har goda ledaregenskaper, är analytisk och drivande samt har en hög kommunikativ förmåga. Märk din ansökan med "Logistics Project Manager".Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder
Johannes Hedlund
Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson
Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren
Andreas Tärnegård