OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Scanlog är ett helt oberoende svenskägt logistikföretag med fokus på internationella och globala transportlösningar och som blivit DI Gasell tre år i rad. Kunderbjudandet är heltäckande internationella logistiklösningar med alla typer av transportsätt; flyg, sjö, bil och järnväg. De brinner för Ansvarsfull Logistik - kostnadseffektiva, miljömässigt hållbara lösningar, fullt ansvar för levererad kvalitet och ett socialt ansvar där de verkar.
Din roll
Rollen som Logistics Specialist innebär att du har ett heltäckande kundansvar som medför täta kontakter med kunder och leverantörer. I det dagliga arbetar du i grupp med dina kollegor. Scanlog är ett ungt och modernt företag som ständigt arbetar med sina tre fokusområden: ansvarsfull logistik, digitalisering och sina medarbetare. Du erbjuds en kreativ arbetsmiljö där du får mycket utrymme eftersom Scanlog är i en utvecklingsfas och hela tiden strävar efter förbättring och effektivisering i allt de gör. Lite mer konkret så kommer du ingå i deras flygfraktsteam och vara med och driva den dagliga transportplaneringen för Scanlogs kunder. I arbetet ingår kontakt med alla parter i leveranskedjan från kunder till åkerier, terminaler och andra leverantörer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Svara på förfrågningar från agenter och direkta kunder
- För förfrågningar ta fram transportlösningar för varje enskilt fall
- Ta fram kostnader genom kontakter med leverantörer
- Aktivt genomföra merförsäljning och nyförsäljning genom givna kanaler
- Daglig kontakt med kunder och samarbetspartners
- Uppföljning och kontinuerlig kontroll av alla transporter Scanlog utför
- Administrativa uppgifter som rapporter, fakturering och allokering av leverantörsfakturor
- Ordna med importförtullning för deras kunder
- Hantera reklamationer
Din profil
Vi söker dig som är gymnasieutbildad och har några års erfarenhet av speditörsbranschen, gärna med inriktning på import. Du har goda kunskaper i engelska och svenska, andra språk är meriterande.
Som person är det viktigt att du har viljan och drivet att skapa ett bra ekonomiskt resultat. Du behöver ha en hög flexibilitet för att hantera en ständigt föränderlig verksamhet och kunna fatta snabba beslut. Rollen innebär många kontaktytor på daglig basis och din känsla för service och kommunikation är viktig. I botten har du ett uttalat affärsmannaskap.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 70 455 77 40 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/.%20)