OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en avdelningschef till vår avdelning för Transport & Logistik. Vi levererar varor till bl a restauranger och butiker, samt sköter leveranserna till dem själva.
Tjänsten som Avdelningschef innebär ett självständigt och utvecklande arbete i en föränderlig miljö. Du arbetar tillsammans med dina anställda i driften på golvet och säkerställer att produktion och leveranser följer de krav vi har på kvalitet, service och lönsamhet.
ÖVERGRIPANDE ROLL:
· Som Avdelningschef har du resultatansvar för våra avdelningar och du driver försäljning för att uppnå budgeterade mål. Du är ansvarig för den dagliga driften på våra avdelningar bl.a. avseende bemanning men också kvalitetssäkring av t.ex. service, produkter, leveranser och koncept. Du ska genom ditt team skapa en gästupplevelse som överträffar våra partners och våra gemensamma gästers förväntningar.
· Några exempel på ansvarsområden:
Optimera den dagliga driften bl.a. avseende bemanning
Säkerställa vår logistik av leveranser till och från butiker.
Analys och uppföljning av kostnader och vidta lämpliga åtgärder.
Säkerställa att lagar och rutiner följs, ex gällande livsmedel, alkohol, säkerhet och arbetsmiljö.
Administration, främst vid månadsbokslut.
PROFIL:
· För att lyckas i den här rollen har du väl utvecklade ledaregenskaper, du är van vid att bygga team och motiverar på ett skickligt sätt ditt team till att leverera bästa tänkbara kvalitet och service. Vi ser att du har minst 2 års erfarenhet av arbetsledande positioner med resultatansvar inom Lager/Butik eller motsvarande. Du arbetar lösningsorienterat och ser möjligheter istället för problem. Du har god datorvana. Ordning och redan, uppföljning, struktur och logistik är ledord för dig.
· Har du erfarenhet av lager eller transporter.
· Om du är social och öppen, trivs med uppföljning så kommer du att trivas i den här rollen.
· Då vi verkar i en internationell miljö är det viktigt med goda kunskaper i engelska, och arabiska och kurdiska är ett krav då de flesta är utländska varor.
· Du arbetar i huvudsak kontorstider men arbete både på kvällar och helger kommer förekomma. Arbetet innebär inne att sitta bakom ett skrivbord, du arbetar i driften med dina medarbetare på daglig basis, arbetar i hallen med att checka alla utländska varor på lager.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Tillträde under februari eller enligt överenskommelse.