Logistik- och inköpschef

Arbetsbeskrivning

Inrego AB är ett av norra Europas ledande företag för hantering av IT-skiften. Företaget startades 1995 och huvudkontor finns i Stockholm. Vår affärsidé är: "Att förenkla och optimera IT-skiften för större organisationer genom att erbjuda marknadsledande lösningar med fokus på miljö, säkerhet och logistik samt genom att erbjuda den bästa ekonomiska ersättningen för återtagen IT-utrustning".
Inrego arbetar inom området för Grön IT och vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt standarderna ISO 9001 och 14001. Vi omsätter ca 100 miljoner kronor med 50 anställda. Vi är ett finansiellt stabilt företag som har vunnit flera utmärkelser som Årets företagare 2005 i Täby och Årets Superföretag 2007 i Veckans affärer.

Inrego har de senaste åren expanderat kraftigt på en marknad som är under stark utveckling och med stor potential. För att ta företaget till nästa steg och fortsätta vår snabba expansion söker vi en erfaren logistik- och inköpschef som kan utveckla, säkerställa och kostnadsoptimera vår logistikverksamhet samt våra inköp.
Du kommer att ha en nyckelroll i företaget och du tycker om att arbeta i en obyråkratisk, prestigelös, positiv och resultatorienterad miljö där det går snabbt mellan beslut och handling.

Arbetsuppgifter:
Du kommer främst att arbeta med att utveckla våra marknadsledande IT-relaterade logistiklösningar och handla upp och säkerställa våra underleverantörers åtagande och ta fram verktyg som gör det enkelt för våra säljare att sälja våra tjänster. Du kommer också att arbeta med att minska kostnaderna för övriga inköp på företaget och bli något av en "kostnadsgeneral" med operationsansvar som säkerställer att vi gör det vi gör på rätt och bästa sätt.
Du ingår självklart i ledningsgruppen med gemensamt ansvar för företagets övergripande utveckling. Tjänsten är baserad i Stockholm/Täby.

Erfarenhet:
För att lyckas i ditt arbete behöver du ha erfarenhet av att arbeta i expansiva företag och ha förståelse för hur man bygger strukturer och utvecklar ett företag som vill fortsätta att utvecklas och nå mästarklass. Du har arbetat med inköp och logistik troligen i något större företag och du har akademisk examen. Du är en finurlig problemlösare med kreativa idéer och med stort ansvarstagande. Du drivs av att bygga och optimera system och lösningar och minimera kostnader. Du är duktig på att förhandla och kan offert och avtalsskrivning. Du kan de flesta vanliga datorprogram och är kunnig på Excel och Word. Erfarenhet från personalledning är en merit.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inrego AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 30 juli 2008
  • Ansök senast: 20 augusti 2008

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024