Logistik och lageradministratör

Logistik och lageradministratör

Arbetsbeskrivning

Logistik och lageradministratör till Karlshamns Hamn

Vill du ha möjligheten att jobba som administratör inom logistik och lager? Vill du vara en del av verksamheten genom att leda och fördela arbetsuppgifter och ha en daglig kundkontakt?
Sök då denna möjlighet på Karlshamns Hamn!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven logistik och lageradministratör till Karlshamns hamn. Rollen är ett semestervikariat som löper över juni till augusti. Rollen är bred och du kommer att arbeta med logistik och lageradministration och även vara ute i verksamheten tillsammans med personalen som arbetar med stuffning/lagerhantering av gods. För att trivas i rollen behöver du vara driven och känna dig bekväm med att leda och fördela arbetsuppgifter till maskinförarna och lagerpersonalen. Du kommer du att ha daglig kundkontakt och din styrka är att du kan planera och prioritera.

Exmpel på förekommande arbetsuppgifter

•  Administration i Portit.
•  Registrera containers, lägga in bokningsnummer, lägga ut containers till trucken, prognoser
• Stuffning, strippning , plocklistor, fraktsedlar
•  Registrering import och exportcontainers till Kina
•  Upplastning, containerdepåer
•  Fylla i underlag till alla här ovan för fakturering i olika excelfiler
•  Kundkontakt

Färja och terminal

• Frakthandlingar, registrering i deras lagersystem, inventering, debiteringsunderlag, excel lagersaldo
• Samarbete med terminal och färjepersonal
• Kontakt med kunder
•  Hogia datasystem

Detta är en heltidstjänst och behovet är under juni-augusti.

Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administration inom lager och logistik. Du är en trygg person som besitter förmågan att självständigt planera och organisera ditt arbete. Du har goda kunskaper i Excel och har du tidigare arbetat i Portit och Hogia är det en merit.

Som person är du ansvarstagande, strukturerad och uthållig. Med flexibilitet och anpassningsförmåga har du lätt för att skapa struktur för ditt jobb och att driva ditt arbete framåt. Du trivs i en miljö med många snabba förändringar där du ser möjligheter och är lösningsfokuserad. Du är en god kommunikatör som med tydlighet bygger förtroendefulla relationer med leverantörer och medarbetare.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om Karlshamns hamn

Hamnen är en av Sveriges största hamnar och har en allt mer betydande position i sydöstra Östersjöområde. I synnerhet när det gäller transporter i öst-västlig riktning. Skogs- , Enhetslast med färja och i container, energi samt lagring och omlastning är hamnens huvudverksamheter. Karlshamn har ett strategiskt läge som logistiknod och lokalisering för, etablering, logistik, logistikutveckling, godsstråk etc. Här pågår expansion och här finns möjligheter för dem som har utvecklings- och expansionsbehov och -vilja. Karlshamns Hamn arbetar kundanpassat, med stor öppenhet och positiv attityd till nya tankar, upplägg, lösningar, samarbetsformer, utveckling, projekt etc.

Om anställningen

Tjänsten är ett konsultuppdrag som semestervikarie under juni-augusti. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. www.adecco.se
Tillträde så snart som möjligt.

Kontaktuppgifter

Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Åsa Davidsson, asa.davidsson@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2022
  • Ansök senast: 16 april 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024