Logistik- och orderadministratör tilll entreprenörsdrivet bolag!

Logistik- och orderadministratör tilll entreprenörsdrivet bolag!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en kommunikativ och ansvarstagande logistik- och orderadministratör. Vår kund är ett framgångsrikt och växande entreprenörsdrivet företag inom Retail med huvudkontor mitt i centrala Stockholm.

I rollen som logistik- och orderadministratör arbetar du med varierande administrativa uppgifter inom koncernens distributionsverksamhet. Du har tät kontakt och löpande avstämningar med leverantörer, lagerdistributörer och företagets kunder.

Vår kund befinner sig i stark tillväxt och behöver stärka sin organisation inom logistik och order. Om du är intresserad av goda utvecklingsmöjligheter och vill arbeta i ett bolag med korta beslutsvägar, stark tillväxt och god teamkänsla har vi tjänsten för dig.

Dina framtida arbetsuppgifter

Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen som logistik- och orderadministratör:

Artikel och prishantering i systemet

B2B, produkter och priser inklusive kontroll av lagernivåer

Administration av inköp mot leverantörer

Försäljning- och inköpsorder vid orderdeadline (grundorder)

Kund- och inköpsorder (omköpsorder)

Administrativt ansvarig för Key Accounts

Framtagande av prislistor till respektive marknad inklusive inläsning i systemet

Produktdata till kunder

Det ingår i tjänsten att vara backup för kollegor och att vid behov vara behjälplig med andra arbetsuppgifter inom koncernen.

Du kommer ha en viktig roll i pågående projekt. Just nu pågår bland annat uppgraderingen av nuvarande affärssystem NAV till Microsoft Business Central.

Kvalifikationer

Du ska några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom order och logistik och det är meriterande med en eftergymnasial utbildning, gärna inom logistik eller administration. Du har mycket god förståelse för logistik-, order-, lager- och leveransprocesser. Det är meriterande om du har arbetat inom distribuerande verksamhet och/eller Retail.

Avancerade kunskaper i Microsoft Excel är ett krav. Du bör vidare vara en van användare av olika affärssystem, Microsoft NAV och/eller Microsoft Business Central är meriterande. Viktigt är att du har varit deltagit i utvecklingsprojekt tidigare.

Då rollen innebär täta kontakter med varuleverantörer, bolagets logistikpartner och kunder i flera nordiska länder utgår vi från att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Vem är du?

Då tjänsten innebär en mängd kontakter tar vi för givet att du är en glad, öppen och kommunikativ person. Du tvekar inte att kommunicera både via mail och telefon med kunder, säljare och leverantörer i Europa.

Du har god samarbetsförmåga, är noggrann och ansvarstagande. Du trivs i ett mellanstort entreprenörsdrivet företag med högt tempo och du är inte främmande för att hjälpa till med annat inom företaget. Du är en van problemlösare, har en stark förmåga att organisera och strukturera upp ditt arbete och ser både stora och små detaljer.

Mer om tjänsten

Direktrekrytering

Tillsättning: omgående

Omfattning: heltid

Placering: trevligt kontor mitt i centrala Stockholm

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2022
  • Ansök senast: 29 april 2023

Liknande jobb


Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024

Product planner

Product planner

26 november 2024