OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BESKRIVNING AV NOVUM PACKAGING TRADING AB
Bolaget har sedan starten varit med och utvecklat förpackningar från ax till limpa. Vi kan arbeta med att utveckla en ny förpackning från diskussion om ny produkt/verktyg till produktion, lagerhållning och distribution. Genom våra europeiska leverantörer tillhandahåller vi ett mycket stort standardsortiment.
Vi arbetar i huvudsak mot den nordiska marknaden och har även ett systerföretag i Norge, strax utanför Oslo.
Vi har nyligen fått en stor och stark huvuddelägare som nu möjliggör en snabb expansion på våra marknader.
Vi söker därför en ny medarbetare som kan vara med på vår utveckling framåt. Då vi idag är ett mindre företag så söker vi en person som gillar att vara en spindel i nätet och inte är rädd att ta i smått som stort.
Placering av tjänsten blir i Göteborg.
BEFATTNINGSBESKRIVNING LOGISTIK & ORDERANSVARIG (SUPPLY CHAIN MANAGER / PURCHASE)
Allmänt
Styra flöden av material/produkter mellan leverantör-fraktbolag-lager-kund
Arbetsuppgifter
· Lägger in inköpsorder till leverantörer (Visma är vårt affärssystem)
· Strukturerar samarbete och rutiner gentemot leverantörer
· Bekräftar leveranstider till kund
· Beställer / bokar frakter
· Ansvarar för lagerplanering i samarbete med f.n. tredjeparts logistikföretag (som lagerhåller)
· Ansvarar för in/utleveranser från lagret hos f.n. tredjeparts logistikföretag
· Månadsavstämning varulager samt sammanställning av månadens lagersaldo vilken skickas till ekon. AVD.
· Tar emot beställningar/order från kunder (via säljare)
· Daglig kommunikation med alla parter för att hantera avvikelser eller tillse att allt går enligt plan
· Vid avvikelser i leveranstider kommunicera och vidta lösningar med alla parter
· Lägga upp nya kunder, leverantörer och artiklar i vårt/våra system
· Sköta fakturering till kunder
· Se till att alla inköpspriser är rätt uppdaterade på våra artiklar så att vår statistik är korrekt och vid fel justera dem korrekt
· Kontrollera och godkänna leverantörsfakturor från produktleverantörer, och vid restorder hantera dessa med bevakning och kommunikation till berörda parter
Profil/önskvärda egenskaper
· Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
· God vana att kommunicera i tal och skrift på Svenska och Engelska
· God vana vid att hantera Word, Excel m
· Kunna göra analyser och avvikelsekontroller
· Ha god ekonomisk förståelse
· Relevant utbildning inom logistik och/eller ekonomi
· Erfarenhet från att hantera flöden i ett administrativt system är meriterande
· Gilla att tala i telefon med andra människor, även vid negativa besked
· Möjlighet att ta initiativ till förbättringar av rutiner
Vi önskar svar senast 30 december 2023.
Vid intresse maila:
Conny.grimling@cirex.se
Eller ring: +46703479911
Conny Grimling
Novum Packaging Trading AB