OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Electro Trading.
Om företaget:
Electro Trading är ett agenturföretag som har funnits sedan 1985 med kontor i Kristianstad och Stockholm. Electro Trading importerar, marknadsför och säljer produkter till bland annat den svenska elnäts-, bygg- och VA-marknaden. Företaget erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa produkter som bland annat innefattar ställverk, frånskiljare, kabeltillbehör, jordningsutrustning, testinstrument, indikatorer, tätningar för kabel- och rörgenomföringar från leverantörerna i Tyskland, Belgien och Holland. Electro Trading erbjuder en stor produktkunskap inom branschen och kännetecknas av en hög servicenivå och leveranssäkerhet.
Arbetsuppgifter:
I rollen som logistik och orderkoordinator arbetar du med administration, logistik och orderhantering. Du ansvarar över driften på lagret och arbetar för att säkerställa ett effektiv och strukturerat lagerflöde. I din roll har du mycket kundkontakt över telefon och mejl. Du följer upp och kontrollerar leveranser samt är behjälplig vid olika typer av kundärenden och erbjuder en förstklassig kundservice. Du har ansvar över hela leveransprocessen där du tar emot beställningar, registrerar ordrar, packar och säkerställer leverans till kund.
Hos Electro Trading blir du en del av ett mindre team och erbjuds ett flexibelt och varierat jobb med stora möjligheter till utveckling. Du arbetar med ytterligare en logistiker där ni tillsammans har ansvar över lagret och varuflödet. I tjänsten arbetar du dessutom tillsammans med säljavdelningen i perioder för att ge administrativt säljstöd.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Minst 1 års erfarenhet av arbete inom lager/logistik/orderhantering
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
• Goda kunskaper i affärssystem och CRM
• B-körkort
För att trivas i rollen tar du stort ansvar för ditt arbete och är noggrann med att leverera högsta kvalitet. Du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter och skapa struktur bland dessa. Du trivs i en roll där du får utvecklas och är inte rädd för att ta initiativ eller fråga om hjälp när du behöver. Vidare är du flexibel i ditt arbetssätt och stimuleras av en vardag med högt tempo, snabba förändringar och problemlösning. Du trivs att arbeta i grupp och beskriver dig själv som en lagspelare.
Övrig information:
Start: 1 oktober eller enligt överenskommelse
Plats: Kristianstad
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: order, logistik, koordinator, orderkoordinator, logistikkoordinator, administration, admin, orderhantering, lager, lagerflöde, service, registrera ordrar, order, säljstöd, excel, CRM, Affärssystem,
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund