Logistik- och Orderkoordinator till PreZero!

Logistik- och Orderkoordinator till PreZero!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta för en hållbar framtid? Internationella miljöföretaget PreZero kännetecknas av en öppen och välkomnande atmosfär och söker dig som trivs i en dynamisk kultur med höga ambitioner. Detta är rollen för dig som vill ha en ansvarsfull och spännande tjänst med möjligheten att utvecklas i ett framgångsrikt företag. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic söker en Logistik- och Orderkoordinator till PreZero, vars affärsidé är att erbjuda hållbara avfalls- och återvinningstjänster med kunden i fokus. I rollen som Logistik- och Orderkoordinator på Råvaruavdelningen kommer du att koordinera försäljnings- och tradingvolymer av råvaror till avsättning. Avdelningen avsätter de material som PreZero Recycling samlar in från industrier och kommuner. Varje material ansvaras av produktspecialister. Du kommer att ingå i Backoffice teamet som består av tre kollegor.

Ditt ansvarsområde innebär att koordinera planeringen och logistiken från PreZero´s anläggningar av råvaror till slutmottagare som pappersbruk, smältverk, energianläggningar etc. Du kommer att ha mycket kontakt med företagets anläggningar, transportbolag och slutkunder. Du följer upp att våra leveranser genomförs, dokumenteras och registreras.

#

Du erbjuds


* En arbetsplats där alla ges möjlighet att ta ansvar för sin egen utveckling i nuvarande och framtida arbetsuppgifter
* Ett företag som fokuserar på ledarskapet med ambition att vara branschens mest eftertraktade arbetsgivare
* En gedigen introduktion under tre veckor så att du känner dig trygg i dina arbetsuppgifter, system och processer


Detta är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta hos vår kund. Kontoret är beläget i Gamlestaden med en promenad på ca 15-20 min från närmsta hållplats. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Koordinera planeringen och logistiken från PreZero´s anläggningar av råvaror till slutmottagare som pappersbruk, smältverk, energianläggningar etc.
- Tillsammans med produktcheferna planera leveranser från anläggningar till slutkund
- Ansvara för genomförandet av koordinering och administration av ordern
- Boka transporter från anläggning till slutkund och säkerställa att varje transport har korrekta dokument
- Koordinera tillsammans med slutkund att leveranserna följs enligt gällande överenskommelser

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller likvärdig erfarenhet
- Har 3-5 års erfarenhet inom transportplanering eller import/export
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Har goda kunskaper i Office-paketet och främst Excel

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet inom logistik/export/import från ett större internationellt bolag


Som person är du:


* Självgående
* Bra på att samarbeta
* Noggrann


#

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, konsultuppdrag, tillsvidare
* Placering: Göteborg, Gamlestaden, Marieholmsgatan 60
* Lön: Timbaserad månadslön


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i 11 länder är PreZero en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering på lokal, nationell och global nivå. De erbjuder hållbart effektiva och flexibla avfalls- och återvinningstjänster för hantering av materialet som blir över i alla typer av företag och verksamheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2022
  • Ansök senast: 24 juni 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


4 oktober 2024

2 oktober 2024