Logistik- och Orderkoordinator till PreZero

Logistik- och Orderkoordinator till PreZero

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta för en hållbar framtid? Är du driven och engagerad med en känsla för siffror? Det internationella miljöföretaget PreZero kännetecknas av en öppen och välkomnande atmosfär och söker dig som trivs i en dynamisk kultur med höga ambitioner. Detta är rollen för dig som vill ha en ansvarsfull och spännande tjänst med möjligheten att utvecklas i ett framgångsrikt företag. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en Logistik- och Orderkoordinator till PreZero, vars affärsidé är att erbjuda hållbara avfalls- och återvinningstjänster med kunden i fokus. Med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i 11 länder är PreZero en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering på lokal, nationell och global nivå. De erbjuder hållbart effektiva och flexibla avfalls- och återvinningstjänster för hantering av materialet som blir över i alla typer av företag och verksamheter.

I rollen som Logistik- och Orderkoordinator på Råvaruavdelningen kommer du att koordinera försäljnings- och tradingvolymer av råvaror till avsättning. Avdelningen avsätter de material som PreZero Recycling samlar in och förädlar på sina anläggningar runt om i Sverige. Du kommer bland annat att ansvara för utförandet av koordinering och administration av PreZero's råvaror till slutmottagare. Du kommer att utgå från deras lokaler i Gamlestaden, Göteborg. Uppdraget är av långsiktig karaktär där du initialt kommer att vara anställd via Academic Work men på sikt är ambitionen att du blir direktanställd hos PreZero.

#

Du erbjuds


* En arbetsplats där alla ges möjlighet att ta ansvar för sin egen utveckling i nuvarande och framtida arbetsuppgifter
* Ett företag som fokuserar på ledarskapet med ambition att vara branschens mest eftertraktade arbetsgivare
* En gedigen introduktion så att du känner dig trygg i dina arbetsuppgifter, system och processer


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för utförandet av koordinering och administration av PreZero´s råvaror till slutmottagare så som pappersbruk, smältverk, energianläggningar etc
- Löpande kontakt med företagets anläggningar, transportbolag och slutkunder
- Hantering av dokument för transporter och vidare även arkivering, rapportering av statistik, fakturering och kontroll av leverantörsfakturor

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller likvärdig erfarenhet
- Har erfarenhet inom transportplanering eller import/export
- Har god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Har goda kunskaper i Office-paketet och främst Excel

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet inom logistik/export/import
* Har arbetat i ett stort internationellt bolag där engelska används dagligen


I denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser. För att lyckas i tjänsten krävs det att du har ett intresse för att lära dig nya saker, tar eget ansvar och har ett engagemang i din arbetsroll. Du har känsla för detaljer och förstår vikten av att arbeta enligt tydliga processer. Som person är du:


* Självgående
* Ansvarstagande
* Noggrann
* Problemlösande


#

Övrig information


* Start: Omgående eller enl. överenskommelse
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Placering: Marieholmsgatan 60, Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
PreZero är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering på lokal, nationell och global nivå. Läs mer om deras verksamhet i Sverige och i världen, deras värderingar, deras historia och deras kundfokus här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2022
  • Ansök senast: 19 september 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024