Logistik- och redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av logistik, lagerhantering och redovisning? Vill du komma in på ett innovativt och expanderande företag med stora projekt i hela Norden? Är du dessutom driven, nyfiken och har lätt till skratt? Då har vi en spännande och utvecklande tjänst till dig för start omgående!


Om oss
På Scandinavian WeldTech har vi designat och tillverkat stålkonstruktioner av hög kvalitet i över 25 år, primärt till flervåningshus som kontor, skolor, sjukhus och köpcentrum. Idag levererar vi till Sverige, Norge och Danmark, och vårt bärande system används i både stora och små projekt, som Sveriges 5:e högsta hus ”The Point” i Malmö (110 m) liksom Coop-butiken vid gruvrondellen i Falun.


Arbetsuppgifter
Tjänsten är fokuserad på logistik och lagerhantering vid vår Borlänge-verkstad samt redovisning och löneadministration.
Inom Logistik kommer du att samarbeta tätt med verkstadschef, för att säkerställa en kontinuerligt god bild av verkstadens aktuella och framtida materiallager och flöden (stålplåtar, rör, armering mm.). Det involverar månatlig inventering, övervakning av framtida behov, rapportering av tillverkning och att göra materialbeställningar från detta.
Därtill kommer du beställa utgående transporter för leverans av färdiga produkter till våra kunder.
Inom Redovisning kommer du att jobba nära vår ekonomichef, men ändå på lite avstånd, då hen sitter på vårt kontor i Sollentuna. SWT-gruppen består av flera bolag och du kommer att arbeta med flera av dessa från din plats i Borlänge. Video-samtal har varit vardag för oss de senaste 10 åren, så det arbetssättet kommer du snabbt in i.
Du kommer också att ansvara för kund- och leverantörsreskontran samt sammanställa data för månadsbokslut av lagerbokföringen. Därtill kommer du att hantera löneadministrationen för ca 20 arbetarlöner i Sverige.


Kvalifikationer
Vi föreställer oss att du har några års erfarenhet från redovisning och/eller logistikarbete och att du har god koll på kedjan fram till ett bokslut, där du kommer vara en viktig del.
· Redovisningsekonom eller liknande erfarenheter
· Kunskaper i affärs- och lönesystem. Specifik kompetens inom Pyramid Business studio & Hogia Lön är meriterande.
· God datorvana


personliga egenskaper
Din framåtanda och positivitet smittar av sig som den lagspelare du är! Du har en öppen och ödmjuk attityd som gör att du skapar goda relationer med såväl kollegor som kunder och leverantörer.
Du är driven och självgående och har en förmåga att skapa en överblick i arbetet. Du är den som går och tar reda på svaren på dina frågor när du kör fast, och delar gärna med dig av dina erfarenheter till kollegor.
Dina personliga egenskaper är viktiga för att lyckas då du kommer till ett företag med en stark framtidstro där engagemang, utveckling och yrkesstolthet har en central roll.


Skicka Din ansökan till ali.hassan@swt.eu eller ring 070-220 01 43 för mer information.
Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten sker så snart rätt kandidat träffas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konstruktionschef Jesper Ahlquist
010-5507731
Niklas Widmark
010-5507700
Försäljningschef Kurt Andersson
076-338 65 73

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandinavian WeldTech AB BORLÄNGE
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2021
  • Ansök senast: 28 juli 2021

Besöksadress

Mästargatan 14
None

Postadress

Box 853
BORLÄNGE, 78129

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024