Logistik och servicekoordinator

Arbetsbeskrivning

Intresserad?
Skicka in din ansökan senast den 7 november. Urval sker löpande, tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor eller vill veta mer om tjänsten, vänligen kontakta Christian Hellberg på christian.hellberg@fortum.com. 
Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar du längst ner på denna sida.
För att bli utvald för tjänsten måste den sökande genomgå en bakgrundsundersökning.
Vi är Fortum Recycling & Waste. 
Fortum Recycling & Waste tänker nytt när det gäller återvinning och går före för att revolutionera återvinningen av material. Att lösa problem är en del av vårt DNA och vår mission är att avlägsna farliga ämnen från kretsloppet och omvandla avfallsströmmar till nya viktiga hållbara råmaterial. Vår roll är att hitta nödvändiga lösningar på våra kunders miljö- och avfallsutmaningar för att möjliggöra cirkulation av material.
Fortum Recycling & Waste driver verksamheter i Norden och Storbritannien som erbjuder miljövänlig avfallshantering och behandling av farligt avfall samt experttjänster för drift och underhåll av energianläggningar. Fortum Recycling & Waste befinner sig i en spännande fas då vi nyligen har blivit uppköpt av Summa Equity genom dess portföljbolag NG Group. Transaktionen är föremål för sedvanliga avslutsvillkor och förväntas slutföras under fjärde kvartalet 2024. Detta är en del av vår organisatoriska konsolidering inför framtiden och erbjuder en unik möjlighet att vara med och bygga det nya företaget. Låt oss tillsammans ta vara på denna nya möjlighet!

Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med att effektivisera och förbättra den dagliga logistik- och serviceverksamheten? Då kan detta vara rollen för dig! Varmt välkommen med din ansökan som Logistik & Servicekoordinator hos på Fortum Recycling & Waste.
Denna roll utgår från vårt kontor i Kumla, men självklart finns det möjlighet att arbeta hemifrån också. Tjänsten  avser ett vikariat under perioden januari 2025-augusti 2026.
Om rollen
Rollen som Logistics & Service Coordinator är en del av vår Supply Chain avdelning och ingår i service-teamet där är vi fem kollegor som väntar på dig! För oss är teamwork en viktig nyckel och här skapar vi tillsammans en inkluderande och utvecklande arbetsplats. Samtliga medarbetare uppmuntras att vara delaktiga, tycka till och komma med nya idéer för att skapa bättre arbetsmetoder. Vi uppnår våra mål genom en kultur av öppenhet. Med ömsesidigt förtroende, tro på människor och omsorg om allas välbefinnande uppnår vi ännu bättre resultat.

Som logistik- och servicekoordinator arbetar du mot ett brett nätverk av interna och externa kontakter i hela Norden och i vissa fall även internationellt. Du driver dina ärenden självständigt samtidigt som du är medlem av ett team med gemensamma mål.
Följande ingår i dina arbetsuppgifter:
* Transportledning
* Inbokningar av avfallsleveranser.
* Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamheten.
* Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa mottagningsanläggningar.
* Föreslå och genomföra åtgärder i syfte att förbättra och effektivisera den dagliga logistik-och serviceverksamheten.
* Delaktig i design av nya logistik-och serviceupplägg.
* Delaktig i utveckling av våra affärssystem.


Om dig
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har följande bakgrund:
* Har arbetat med transportledning/administration tidigare och är van vid att arbeta i affärssystem.
* Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten.
* Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen.

Vi ser det också som meriterande om du:
* Har en utbildning, gärna med inriktning mot logistik, kemi, ekonomi alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet.
* Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i farligt avfall/farligt godstransporter (ADR) och/eller avfall- och återvinningsbranschen.
* Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
* Serviceinriktad
* Samarbetsinriktad
* Lösningsorienterad
* Kvalitetsmedveten

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Frisendahl
060-64 65 47

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fortum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2024
  • Ansök senast: 7 november 2024

Besöksadress

Esplanaden 6
None

Postadress

85232
2281, 85232

Liknande jobb


21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024

Logistikpersonal/förråd

20 december 2024