OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du driven och värdesätter att ge en enastående service? Besitter du även erfarenhet av logistikbranschen inom vägtransporter? Då kan vi ha jobbet för dig! Urval sker löpande, så passa på att skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Ta chansen att ansöka till denna tjänst och bli en del av teamet hos Kuehne+Nagel och spela en nyckelroll och leverera utmärkt kundservice och operativ kunskap inom logistikbranschen. Ansök nu för att bli en del av vårt dynamiska team i Malmö!
Denna roll passar dig som har förmåga att balansera kundnära ansvar med noggrann ekonomisk och operativ övervakning med stort fokus på affärsmässighet. Som den främsta representanten för vår bolaget kommer du att utveckla starka kundrelationer samtidigt som du hanterar ekonomi och de dagliga handlingarna som utgör grunden för bolagets framgång. Det är din förmåga att navigera och koordinera mellan kundrelationer och andra administrativa arbetsuppgifter som kommer vara avgörande för att säkerställa fortsatt framgång inom kundservice och effektivitet i det operativa arbetet.
Du erbjuds
- Möjligheten att få arbeta på ett globalt och marknadsledande logistikföretag, där får möjlighet att påverka den svenska verksamheten i organisationen.
- Ett konsultuppdrag på minst 6 månader men med goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Fungera som primär kontaktpunkt för kundförfrågningar, leverera service och snabbt lösa problem.
* Administrativa uppgifter såsom orderhantering, fakturering och dokumentation för att säkerställa noggrannhet och efterlevnad av företagets policys.
* Övervaka operativa resultat och finansiella mål.
* Samarbeta med interna team för att samordna och övervaka försändelser, garantera snabb leverans och kundnöjdhet.
* Genomföra regelbundna granskningar av finansiella rapporter, identifiera avvikelser och genomföra nödvändiga korrigeringar.
* Bidra till utvecklingen och genomförandet av processförbättringar för att effektivisera.
* Stötta kollegor och främja en positiv teammiljö genom effektiv kommunikation och samarbete.
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av en liknande roll inom logistik- eller transportbranschen, föredragsvis med fokus på väglogistik.
- Trivs med att arbeta med siffror och analys och har enkelt för att analysera och tolka finansiella resultat.
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska, då det behövs i det dagliga arbetet. I rollen kommer du att kommunicera på båda språken med kollegor och kunder.
- Har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera i en snabb miljö, samtidigt som noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer upprätthålls.
- Har mycket god datorvana och har kunskaper i Office365, särskilt i Excel.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Serviceinriktad
- Analytisk
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231