OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
I den här tjänsten sätter vi högt värde vid personliga egenskaper för att kunna uppnå optimalt samarbete, både i arbetsgruppen och med andra interna och externa kontakter. Detta kräver att du har ett positivt sätt att kommunicera med andra, gillar att ge god service, samt har ett driv och initiativförmåga att se lösningar och möjligheter och en vilja att vara på en arbetsplats där utveckling och stundvis högt tempo kännetecknar arbetsklimatet.
Arbetsuppgifter
Tjänsten som logistik och transportansvarig innebär daglig kontakt med kunder och leverantörer både genom fysiska möten samt via mail och telefon. I samarbete med våra chaufförer och samarbetspartners kommer du att planera ocn styra upp körslingor. Du kommer även att vara ansvarig för vår reception, vara ansiktet utåt samt arbeta administrativt med fakturering, dokumenthantering mm.
Utbildning/erfarenhet
Krav är goda kunskaper i svenska, engelska i tal och skrift, samt förståelse i danska. Goda kunskaper i Excel och Word samt ett systematiskt arbetssätt. Meriterande är om tidigare har arbetat med transportlogistik eller som receptionist. Som person är du trygg i dig själv samt en god lagspelare med ett strukturerat arbetssätt. Du är självgående och engagerad, bra på att samarbeta och ta ansvar för att arbetet blir utfört på ett tillfredställande sätt. För att lyckas i rollen behöver du ha viljan att lära, vara nyfiken samt flexibel. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo där du kan behöva göra omprioriteringar för att lösa det högst prioriterade för stunden. Du har en vilja att utveckla din arbetsplats tillsammans med teamet och är bra på att se förbättringsmöjligheter. Lämplig bakgrund är tidigare erfarenhet som receptionist, administratör gärna inom transportbranschen, eller som trafikdirigerare eller liknande.
Förmåner
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80% fram till oktober och övergår därefter till en heltidstjänst. Urval samt intervjuer sker löpande, tillsättning omgående.
Företagsbeskrivning
BO Altenstam AB / BA Metallåtervinning är ett företag i konstant utveckling. Företaget har verkat inom återvinningsbranschen sedan 1979 då det startades av Bo Altenstam. Idag arbetar 8 anställda samt ett flertal kontrakterade underentreprenörer på det familjeägda företaget beläget strax utanför Hörby.
Verksamhetens fokus ligger inom kabelåtervinning och Metallåtetvinning.
Företaget präglas av drivkraft och ständig utveckling samt en hög kvalitetssäkring gentemot sina kunder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336