Logistik & produktionsassistent till Uppsala

Logistik & produktionsassistent till Uppsala

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i en bred och ansvarsfull roll hos ett innovativt och växande företag  inom medicinteknik? Vår kund i Uppsala är på jakt efter dig som vill göra skillnad i människors liv. Företaget arbetar med produkter som används inom cancerbehandling. Arbetsplatsen är belagd i Uppsala Science Park. 
 
Du arbetar med logistik, lager, organisation av produktions och testprocesser samt kontroll av reservdelar och hantering av serviceorders. Dessutom stöder du inköpsprocesser samt enklare montering av produkter. Det dagliga underhållet av produktionsområdet och utrustningen för att hålla en säker och ren produktionsmiljö är också del av yrkesrollen. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Väsentliga arbetsuppgifter
Administration av Service- och produktionslager 
Upprätthålla en god ordning i företagets produktions och lagerlokaler. 
Ankomst- och mottagningskontroll 
Inventering 
Kontroll och test av inkommande kretskort, mekaniska detaljer m.m 
Hantering av serviceorders 
Test och packning av reservdelar innan kundleverans 
Kontrollera, sluttesta och packa produktionssystem 
Boka frakter och upphämtningar 
Daglig arbete i ERP system (MONITOR) 


Kvalifikationer
 Minst gymnasieutbildning, gärna med inriktning teknik eller logistik 
Några års arbetserfarenhet 
God fysik, då rollen kommer att innehålla en del tunga lyft 
God datorvana, erfarenhet med affärssystem är meritärende 
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift 



Personliga egenskaper: 
Strukturerad, kommunikativ och proaktiv 
Drivande och van att arbeta självständigt 
God samarbetsförmåga och en prestigelös och lösningsorienterad attityd 
Trivs med att ha många bollar i luften utan att tappa fart eller göra avkall på kvalitet 
Uppskattar att få arbeta med och serva flera olika typer av interna kunder. 



Vad erbjuder vi? 
En bred roll inom logistik & produktion av medicintekniska produkter som gör skillnad för människor i mer än 50 länder. Här kommer du ha möjlighet att själv vara med och skapa den administrativa rollen och bli en viktig spindel i nätet. Du kommer jobba med tekniskt intresserade och kompetenta kollegor som älskar att driva fram nya produkter och vill vi ha kul på jobbet. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Erfarenhet
Minst ett år av liknande processer

Ansökan
ansökan. 2022-03-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 
För information:, Oscar Nyrén, Konsultchef, oscar.nyren@randstad.se

Omfattning: Heltid, dagtid. Uppdraget sträcker sig till och med 2022-12-31 med goda möjligheter till förlängning och övertag till vårt kundföretag.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


10 januari 2025

7 januari 2025