Logistikadministratör

Arbetsbeskrivning

Framtiden AB


Är du en servicemannen administratör som vill jobba med varierande arbetsuppgifter? Då får du inte missa att söka den här tjänsten!

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att jobba i en mindre grupp med olika nyckelkompetenser. I tjänsten som logistikadministratör är ditt främsta ansvar inköp, t.ex. se till att det finns tillräckligt med leverans på lager, prishantering, orderlogistik mm. Du kommer även hjälpa ekonomchefen med kundreskontra, påminnelse, registrering av leverantörsfakturor, in och utbetalningar. Vara behjälplig med supportärenden via intranätet och via telefon både till kund också leverantör.

Detta är övergripande vad ditt arbete innefattar men det är viktigt att man hjälper alla i gruppen vid behov.





Om företaget
Vår kund är ett kundorienterat företag som grundades 2002 och jobbar med distribution och försäljning av tillbehör till datorer och telefoner i hela Sverige. Kontoret och lagret ligger i Göteborg. Antalet anställda är 14 stycken varav den grupp du kommer att tillhöra och arbeta med är 4 stycken.
Hos vår kund får du en utmanande och rolig tjänst som kräver mycket av dig som administratör. Du får en vänlig och trevlig arbetsplats med en familjär känsla och där lagandan är självklar


Din profil
Som person är du en doer som med energi och effektivt arbetssätt får saker att hända! Du är noggrann och tycker om siffror samtidigt som du är orädd för telefon som redskap och älskar service.

Denna roll ställer stora krav på din administrativa förmåga. Dina arbetsuppgifter är varierande vilket kräver ett strukturerat och ordningsamt arbetssätt. Som person är du kommunikativ, metodisk i ditt sätt att arbeta och du känner stolthet när du hjälper och underlättar för andra. Du ska trivas med att arbeta i en flexibel miljö och kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.

Skallkrav:
- Svenska och Engelska flytande i tal och skrift.

Meriterande krav:
-Utbildning inom administration/logistik/ekonomi.
- Körkort.
- Telefonvana (inte rädd att lyfta luren).



Om oss
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor
Tillträde snarast.

Vikariat ca 1 år och 6 månader.

Månadslön 20 000sek.

Skicka in ansökan via vår hemsida så att det inte faller mellan stolarna. Urval sker löpande så tveka inte att skicka den redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 28 januari 2014

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


1 november 2024

1 november 2024

1 november 2024