Logistikadministratör

Logistikadministratör

Arbetsbeskrivning

Logistikadministratör

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport och Multi Logistik.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu en administratör inom logistik- och kundservice-området till en av våra kunder men med placering i vår koncerns egna lokaler på Uppfinnarvägen 4 i Arlandastad.

Om tjänsten

Rollen innebär hantering av inkomna mailfrågor rörande allt som händer efter att en person har beställt en vara via vår kunds hemsida. Frågorna handlar om allt från när en vara ska levereras till ändring av leveransadresser, reklamationer m.m.
Du kommer att ha kontakt med vårt lager, med transportörer, vår kund med flera för att kunna svara på frågor som inkommit.

Du kommer också att arbeta med ärenden från vår kunds kundtjänst rörande skadade varor, hantera reklamationer gentemot transportörer, borttappat gods m.m.

Arbetet innebär många kontaktytor och du behöver tala och skriva flytande svenska och engelska, vara serviceminded och ha förståelse för logistikflödet.

Vi ser gärna att du tidigare har arbetat inom lager/logistik eller kundservice.




Under perioder med en hög arbetsbelastning behåller du fokus och arbetar aktivt för att skapa ett bra arbetsklimat för dig och dina kollegor.
Du har en professionell framtoning då du i allt du skriver och säger är vår uppdragsgivares ansikte mot kunder, leverantörer, transportörer, andra avdelningar hos uppdragsgivaren och även internt inom vår koncern.
Du tycker om att utvecklas, har lätt för att lära dig nya saker och att förvandla dina kunskaper till att praktiskt kunna hjälpa kunderna med uppkomna problem.

Tjänsten är placerad i Arlandastad, den är på heltid och arbetstiden är måndag-fredag ca 8.00-17.00.

Vad kan vi erbjuda?

Tjänsten är placerad i Arlandastad, den är på heltid och arbetstiden är måndag-fredag ca 8.00-17.00

Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

/ Therese Barvell Rappel

Konsultchef Bemanningsstyrkan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024