Logistikadministratör

Logistikadministratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad person som brinner för att ge service på högsta nivå till både kunder och leverantörer? Trivs du dessutom i en roll där du har flera kontaktytor och ett nära samarbete med kollegor? Då är tjänsten som medarbetare på Sibelco´s Customer Service-avdelning i Mölndal något för dig!

Att arbeta på Customer Service-avdelningen innebär att du är del av ett team som har ett nära samarbete med säljare, kunder, leverantörer och andra avdelningar vid logistiskfrågor, reklamationer eller rådgivning om produkter. Det är viktigt för Sibelco att deras medarbetare har intresse och förmåga att löpande ta till sig ny kunskap för att sedan omsätta den i praktiken i det dagliga arbetet.

Ansvarsområden
I rollen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Kundtjänst
- Orderhantering med tyngd på Export

Kvalifikationer
Vi söker dig som redan har erfarenhet av att arbeta med kundservice samt av orderhantering alt, önskar få erfarenhet inom kundservice. Du är ansvarstagande som person och "äger" din order tills den är uppföljd och klar. Du kommer ha mycket kontakter via mail. Vidare är du utåtriktad och har en positiv inställning med en god kommunikativ förmåga. Du gillar att jobba i högt tempo, klarar av att hantera flera uppgifter samtidigt och är en teamspelare. Då du även kommer hantera internationella kontakter ser vi att du är van vid att använda både svenska och engelska i det dagliga arbetet, både i tal och skrift.

Viktigt för tjänsten är:
- Gärna minst 2 års arbetslivserfarenhet inom kundservice.
- Meriterat att du tidigare arbetat med ordersystem (Sibelco använder sig av SAP).
- Obehindrad Svenska och Engelska i tal och skrift.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. 

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


HR-handläggare

27 november 2024

27 november 2024

25 november 2024

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024