Logistikadministratör

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som logistikadministratör ansvarar du för order-management, distribution och lagerplanering för hela vår europeiska marknad i syfte att tillgodose våra kunders behov av produkter samt leverans- och produktinformation. Du arbetar inom vår Supply Chain-organisation som innefattar lagerverksamhet, produktionsplanering, logistik och kundssupport.
Vem är du?
Vi söker dig som är intresserad av arbete inom logistik och som uppskattar kontakt med såväl nationella som internationella kunder. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, behärskar du tyska är det ett gott tillägg. Du är en van användare av MS Office. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet eller utbildning inom logistik.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter drivkraft, ansvarstagande och god kommunikation. Du har lätt för att samarbeta med människor i din omgivning samt har en god planerings- och prioriteringsförmåga. Arbetet innebär växlingar mellan rutinuppgifter och snabba beslut, något som ställer krav på en hög grad av flexibilitet.
Om oss
Attends är en ledande tillverkare av absorberande inkontinenshjälpmedel och vi levererar produkter till kunder över hela världen. Under 40 år har Attends tillverkat inkontinensprodukter i småländska Aneby. Där finns även vårt center för utveckling, produktion och distribution. Produkterna är utvecklade med hjälp av den senaste teknologin och de skapar trygghet och frihet i vardagen för personer som är i behov av våra produkter. På så sätt värnar vi om hälsa, värdighet och komfort, vilket vi känner oss stolta över.
Attends har under de senaste åren haft en mycket positiv utveckling och 2021 har vi fått en ny ägare, American Industrial Partners. Viktiga faktorer för den fortsatta utvecklingen av företaget är en tillverkningsanläggning i världsklass, effektiv kundservice och logistiksupport, samt fortsatt utveckling av absorptionsteknolgi för att ständigt kunna erbjuda konsumenter och vårdgivare produkter av högsta kvalitet. Produktionsanläggningar finns i både Europa och Nord-Amerika. Globalt är vi cirka 2000 medabetare varav 300 arbetar i Aneby.
Nästa steg
Är du nyfiken på att veta mer? Kontakta gärna Jimmy Essander, 070-351 14 76. Tjänsten till att börja med en tidsbegränsad anställning på sex månader. Tillträde är omgående och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 mars.

Kontaktpersoner på detta företaget

Evelina Ek
0380-475 00
Ledger Manager Martin Helgstedt
0380-47579
Production Support Manager Egon Stammler
0380-477 36
RA/QA/HS&E Manager Andreas Adolfsson
0380-47648
Category Manager Mattias Wilner
0380-475 05
HR Specialist Evelina Ek
0380-475 82
HR Manager Sweden Linda Särbring
0380-476 30
HR Specialist Evelina Ek
0380-475 00
Redovisningschef Gunnel Hellström
0380-475 20
HR Manager Linda Särbring
0380-476 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Attends Healthcare AB ANEBY
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Besöksadress

Järnvägsgatan 4
None

Postadress

Box 173
ANEBY, 57824

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024