Logistikadministratör

Arbetsbeskrivning

Är Du vår nästa medarbetare? Vi expanderar och söker nu i samarbete med OnePartnerGroup en logistikadministratör till vår produktionsanläggning i Ljungby.

Om kundföretaget

Ymer Technology AB är ett privatägt företag som startade sin verksamhet hösten 2005 och omsättningen uppgår idag till ca. 400 MSEK. Vi utvecklar, tillverkar och säljer kundspecifika kylarlösningar till segmenten off highway maskiner och vindkraftsindustrin. Vi är ett 80 tal anställda i Sverige, Danmark, Frankrike, Kina och USA som alla sätter kund och kvalitet i fokus. Den personliga utvecklingen är viktig för oss, för rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter. Vi befinner oss just nu i en spännande fas då vi expanderar för framtiden och hoppas att Du vill vara med på resan.

Dina arbetsuppgifter

Som logistikadministratör kommer Du att arbeta i logistikteamet med materialflöde samt varierande arbetsuppgifter så som inköp, kundadministration, leveransbevakning, reskontrahantering och transportbokningar.
Arbetet kommer vara varierande där Du kommer ha en viktig funktion i teamet.

Din profil

Vi söker Dig med relevant utbildning och/eller erfarenhet inom inköp, logistik och/eller ekonomi.
Vi ser gärna att Du har god datakunskap, främst i MS office och är bekväm med engelska i tal och skrift. Erfarenhet av vårt affärssystem, Monitor, är meriterande.
Vi tror att Du är en ödmjuk person som vill göra ett bra jobb och bidra till Ymers utveckling. Vidare har Du har ett brinnande engagemang och ett stort eget ansvarstagande.
Då Du kommer ingå i ett team som arbetar nära kommer vi sätta stort fokus på personliga egenskaper.

Om vårt företag

Vi behöver din ansökan senast 27 september 2016. Urval och intervjuer kommer ske löpande under processen.
Tillträde av tjänsten sker enligt överrenskommelse.
Vill du ha mer information om tjänsten är Du välkommen att kontakta Elin Runnemalm 073-4144548

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 1 000 medarbetare hittills verksamma på 25 orter. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, engagemang och erfarenhet strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Runnemalm

Peter Johansson

Sofia Dahl

Elin Runnemalm
0734-144548
Sofia Dahl
073-440 79 41
Sofia Dahl
073-440 79 41
Elin Runnemalm

Peter Johansson

Sofia Dahl
0372-36 03 20
Ann-Kristine Ekegren

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnepartnerGroup Ljungby AB Ljungby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 31 augusti 2016

Besöksadress

Garavaren Plan 2, Ljungby
None

Postadress

Garavaren Plan 2
Ljungby, 34160

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024