OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vi söker dig som vill arbeta med orderhantering och logistikadministration hos vår kund i Uppsala. Företaget är verksamma inom Life Science området och är ett välkänt internationellt bolag.
Arbetsuppgifter
Som order- och logistikadministratör kommer du tillsammans med ditt team ansvara för ordermottagning, samordna skeppningar och bokningar med speditörer och upprätta exportdokumentation. Vidare kommer du arbeta med intern kundsupport och se till att företagets internationella kunder får sina beställningar i tid. Datorn och telefonen är dina dagliga arbetsverktyg.
Formell kompetens
- Lägst gymnasiekompetens men gärna en kandidatexamen inom logistik, ekonomi, supply chain, systemvetenskap eller liknande.
- 1-2 års arbetslivserfarenhet inom logistik eller annan typ av administrativt arbete
- Arbete inom kundservice är fördelaktigt
- Mycket god datavana
- Goda kunskaper i Officepaketet särskilt i Excel
- Erfarenhet av att dagligen arbeta i något typ av affärssystem
- Du behärskar svenska och engelska såväl i tal som skrift
- Förmåga att kunna arbeta mot korta deadlines och arbeta effektivt
Det är meriterande om du arbetat med export, licenser och hantering kring skeppningar av DG (dangerous goods).
Personliga egenskaper
Vi tror att du är i början av din karriär och är redo för nya utmaningar i en organisation med internationell anda och högt tempo. Som person är du snabblärd, effektiv och bra på att leverera mot korta dead-lines. Du trivs i en snabb och föränderlig miljö och drivs av att leverera mot uppsatta mål. Vidare är du strukturerad, bra på att planera och organisera ditt arbete samtidigt som du behåller hög kvalitét. Du är bra på att samordna arbete, logistik och kommunikation. Du har en mycket god kommunikationsförmåga både i tal och skrift. Du kommer att ha mycket kontakt med internationella medarbetare och känner dig bekväm i detta.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning/Heltid/Uppsala
Arbetet sker på dagtid mån -fre 8-16:25 (viss flextid)
Tillträdesdag
Omgående fram till 28 februari men med chans till förlängning.
Information
Vi gör ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stämmer profilen in på dig - skicka in din ansökan redan idag!
Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson