OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En meriterande tjänst väntar på Samsung där du kommer spela en viktig roll i att få logistiken att fungera! Det allra viktigaste är att du har rätt mindset för rollen men kunskap i SAP är önskvärt! Läs gärna vidare för att se om detta är ditt nästa steg i karriären!
Om tjänsten
Vi på Perido söker en noggrann person till tjänsten som Logistikadministratör, till vår kund Samsung, en global teknikjätte med produkter inom alla möjliga områden. Tjänsten är placerad på deras kontor i Kista, strax utanför Stockholm city.
Dina arbetsuppgifter
Som Logistikadministratör hos Samsung kommer du att hantera koordinerande uppgifter inom reservdelsteamet, allt för att möjliggöra ett optimalt flöde av reservdelar som levereras från lager till servicepartner. Fokuset ligger på att hantera fraktfrågor och se över utvecklingsområden.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter kommer vara att:
Övervaka och följa upp reservdelsbeställningar och leveranser
Utvärdera och samordna reservdelsflödet mellan köpare (verkstad eller distributör) och Samsung
Kommunicera med Samsung Warehouse för hantering av beställningar/leveranser och även reservdelskontroll vad gäller briststatus och uppdateringar
Vara kontaktperson för reservdelstillgänglighet och leveranser
Dina egenskaper
Det allra viktigaste för den här tjänsten är dina personliga egenskaper. Dessa är några av de som kommer bli viktiga för att du ska lyckas i tjänsten:
Du är en problemlösare av rang
Du har en stark initiativförmåga
Du är analytiskt lagd, noggrann och kan prioritera och arbeta under press
Du är driven, självgående och gillar att anta nya spännande utmaningar
Du har en känsla för gott bemötande och kan bygga och underhålla interna samt externa relationer på ett förtroendegivande sätt
Du kommunicerar med rätt ton och professionalitet
Krav:
Gymnasial utbildning
Kunskaper i SAP är önskvärt
Goda kunskaper i MS Office, med betoning på Word och Excel
Lätt för att utrycka dig väl i svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Plus i kanten:
Erfarenhet av att arbeta med kundservice/administration
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i sex månader. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33225 i ämnesraden. Du kan även kontakta ansvarig rekryterare på amanda.delven@perido.se
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.